Apple wyda na półprzewodniki 22 mld dol.

Według iSuppli Apple był największym na świecie odbiorcą półprzewodników już w 2010 r., kiedy wydał na nie 17,5 mld dol. Firma badania rynku prognozuje, że w roku bieżącym Apple wyda na półprzewodniki 22 mld dol., zwiększając przewagę nad drugim największym odbiorcą, Hewlett-Packard. Jednak różne agencje według różny sposób obliczają wartość podzespołów kupowanych przez firmy.

Posłuchaj
00:00
Według Gartnera wśród największych odbiorców w roku ubiegłym pierwsze miejsce należało do HP, a Apple był trzeci z wydatkami w wysokości 12,4 mld dol. W 2010 r. 61% budżetu na półprzewodniki Apple wydał kupując produkty przeznaczone do urządzeń bezprzewodowych, takich jak iPhone’y i iPady.

MT

Powiązane treści
Tajwan wyprzedził Japonię w produkcji półprzewodników
Apple wybuduje ogromną instalację fotowoltaiczną do zasilania serwerowni
Apple przejęło Anobita za 390 mln dol.
Apple zapłaci za licencje Nokii
Apple na pierwszym miejscu wśród największych dostawców komórek
Apple pozwał Samsunga za skopiowanie iPhone’a i iPada
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów