"Na tak dobry wynik miało wpływ kilka czynników. Przede wszystkim jest to efekt inwestycji w rozwój terytorialny naszej spółki. W pierwszym półroczu tego roku poszerzyliśmy sieć dystrybucji o 8 nowych oddziałów, w tym 6 poprzez akwizycję firmy Ostel. W planach, do końca tego roku, mamy otwarcie jeszcze co najmniej 3 punktów handlowych.
Aktywnie realizujemy politykę asortymentową, koncentrując się na dostawcach o największym potencjale marżowym i udziale rynkowym. Dokonaliśmy również odpowiedniej segmentacji rynku, dzięki której jesteśmy w stanie lepiej i bardziej kompleksowo zaspokoić potrzeby poszczególnych grup klientów, a w rezultacie - osiągać coraz lepsze wyniki" - mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno S.A.
Zdaniem zarządu spółki na wynik wpłynął również wzrost sprzedaży kabli i przewodów (także na skutek wyższej ceny miedzi) oraz ogólna dobra koniunktura na rynku. W kolejnych miesiącach zarząd Grodno S.A. spodziewa się utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu przychodów.
MP