Dynamiczny wzrost spółki Grodno w drugim kwartale

Firma GRODNO S.A. osiągnęła w drugim kwartale 2011 r. 37,93 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 47% w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wzrósł w tym samym okresie o 57%. Tak dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży, nowych kanałów sprzedaży oraz optymalizacji procesów biznesowych spółki.

Posłuchaj
00:00
Grodno S.A., jeden z największych dystrybutorów sprzętu elektrotechnicznego w Polsce, w drugim kwartale 2011 r. (będącym jednocześnie pierwszym kwartałem roku finansowego 2011/12) wygenerowała przychody w wysokości 37,93 mln zł, odnotowując wzrost o 47% w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 0,49 mln zł i był większy w tym samym okresie o 57%.

„Osiągnięte wyniki przewyższają nasze założenia. Jeśli w najbliższych miesiącach utrzymamy taką dynamikę wzrostu, to nasza bezpieczna i ostrożna prognoza finansowa jest bardzo realna. Zakładaliśmy, że rok finansowy 2011/2012 zamkniemy przychodami w wysokości 154,8 mln zł oraz zyskiem netto na poziomie 4,9 mln zł. Biorąc pod uwagę dotychczasowe rezultaty Grodna oraz sytuację na rynku, sądzimy, że wyniki te mogą być znacznie wyższe, jednak za wcześnie jeszcze, by mówić o korekcie prognozy” – zapowiada Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy Grodno S.A.

Zdaniem zarządu spółki, w branży panuje obecnie dobra koniunktura, która sprzyja inwestowaniu. W drugim kwartale Grodno uruchomiło dwa nowe punkty sprzedaży – w Krakowie i Łodzi, a w lipcu i sierpniu – w Chorzowie i Toruniu. Do końca roku spółka zamierza rozwinąć sieć dystrybucji o co najmniej dwa nowe oddziały, od podstaw lub poprzez akwizycje – zarząd prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma partnerami na terenie kraju w sprawie przejęcia placówek handlowych.

Na dobre wyniki spółki miała wpływ również optymalizacja procesów biznesowych.

„W pierwszym kwartale przeprowadziliśmy audyt procesów biznesowych pod kątem ich efektywności i kosztochłonności. Audytem objęte zostały głównie piony sprzedaży i zakupów. Dzięki zmianom w tych obszarach zwiększyliśmy konkurencyjność przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów. Pierwsze efekty widać już w bieżącym okresie, dalsze powinny być widoczne w kolejnych kwartałach” – deklaruje Jarosław Jurczak.

Dynamiczny wzrost Grodna w drugim kwartale to także efekt rozwoju nowych kanałów sprzedaży. W poprzednich okresach spółka uruchomiła kilka wyspecjalizowanych działów skierowanych bezpośrednio do wybranych segmentów sprzedaży, takich jak: podhurt, służby utrzymania ruchu, automatyka budynkowa, projekty oświetleniowe. Strategia ta potwierdza swoją efektywność w dużej dynamice wzrostu w tych właśnie obszarach. Jednocześnie firma rozpoczęła pierwsze szkolenia mające na celu uruchomienie wyspecjalizowanej komórki obsługującej przemysł.

„Liczymy na to, że tak obiecujące wyniki oraz intensywny rozwój firmy wpłyną na wartość akcji Grodna. Nasze walory są obecnie wyceniane 30% poniżej ceny emisyjnej, przy rosnących cenach i zyskach. To oznacza, że warto inwestować w spółkę” – mówi Jarosław Jurczak.

źródło: ITBC

Powiązane treści
W lipcu Grodno SA zadebiutuje na GPW
Grodno docenione
Dobra passa Grodna SA - sprzedaż nadal rośnie
Grodno uruchomiło oddział w Suwałkach
Grodno S.A. notuje 50-procentowy wzrost sprzedaży
Pierwszy dzień notowania Grodno SA na NewConnect
Rosną akcje spółki Grodno
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów