Dynamiczny wzrost spółki Grodno w drugim kwartale
| Gospodarka ArtykułyFirma GRODNO S.A. osiągnęła w drugim kwartale 2011 r. 37,93 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 47% w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wzrósł w tym samym okresie o 57%. Tak dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży, nowych kanałów sprzedaży oraz optymalizacji procesów biznesowych spółki.
„Osiągnięte wyniki przewyższają nasze założenia. Jeśli w najbliższych miesiącach utrzymamy taką dynamikę wzrostu, to nasza bezpieczna i ostrożna prognoza finansowa jest bardzo realna. Zakładaliśmy, że rok finansowy 2011/2012 zamkniemy przychodami w wysokości 154,8 mln zł oraz zyskiem netto na poziomie 4,9 mln zł. Biorąc pod uwagę dotychczasowe rezultaty Grodna oraz sytuację na rynku, sądzimy, że wyniki te mogą być znacznie wyższe, jednak za wcześnie jeszcze, by mówić o korekcie prognozy” – zapowiada Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy Grodno S.A.
Zdaniem zarządu spółki, w branży panuje obecnie dobra koniunktura, która sprzyja inwestowaniu. W drugim kwartale Grodno uruchomiło dwa nowe punkty sprzedaży – w Krakowie i Łodzi, a w lipcu i sierpniu – w Chorzowie i Toruniu. Do końca roku spółka zamierza rozwinąć sieć dystrybucji o co najmniej dwa nowe oddziały, od podstaw lub poprzez akwizycje – zarząd prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma partnerami na terenie kraju w sprawie przejęcia placówek handlowych.
Na dobre wyniki spółki miała wpływ również optymalizacja procesów biznesowych.
„W pierwszym kwartale przeprowadziliśmy audyt procesów biznesowych pod kątem ich efektywności i kosztochłonności. Audytem objęte zostały głównie piony sprzedaży i zakupów. Dzięki zmianom w tych obszarach zwiększyliśmy konkurencyjność przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów. Pierwsze efekty widać już w bieżącym okresie, dalsze powinny być widoczne w kolejnych kwartałach” – deklaruje Jarosław Jurczak.
Dynamiczny wzrost Grodna w drugim kwartale to także efekt rozwoju nowych kanałów sprzedaży. W poprzednich okresach spółka uruchomiła kilka wyspecjalizowanych działów skierowanych bezpośrednio do wybranych segmentów sprzedaży, takich jak: podhurt, służby utrzymania ruchu, automatyka budynkowa, projekty oświetleniowe. Strategia ta potwierdza swoją efektywność w dużej dynamice wzrostu w tych właśnie obszarach. Jednocześnie firma rozpoczęła pierwsze szkolenia mające na celu uruchomienie wyspecjalizowanej komórki obsługującej przemysł.
„Liczymy na to, że tak obiecujące wyniki oraz intensywny rozwój firmy wpłyną na wartość akcji Grodna. Nasze walory są obecnie wyceniane 30% poniżej ceny emisyjnej, przy rosnących cenach i zyskach. To oznacza, że warto inwestować w spółkę” – mówi Jarosław Jurczak.
źródło: ITBC