ARM zdobywa rynek konsol gier wideo

Rola architektury ARM na rynku konsol gier wideo będzie rosnąć, prognozuje firma badania rynku Semicast Research. Według Semicast ARM zamierza wykorzystać Microsoft i układy tego typu trafią do jego urządzeń przenośnych jak i do konsol gier wideo. Microsoft prawdopodobnie wybierze Nvidię jako dostawcę układów ARM do następnej generacji konsol Xbox, spekuluje Semicast Research.

Posłuchaj
00:00

Również Sony wybrało ostatnio ARM do następnej generacji przenośnych konsol PlayStation, decydując się na zmianę architektury z procesorów MIPS. Od początku układy bazujące na rdzeniach ARM wykorzystywało Nintendo, m.in. w takich produktach jak DS i 3DS. W konsolach do gry dzisiejszej generacji najczęściej wykorzystywane są procesory typu Power, przy czym Microsoft i Nintendo stosują układy opracowane przez IBM, a Sony swoje własne Cell.

MT

Powiązane treści
Polski producent i dystrybutor elektroniki wchodzi na nowy rynek
Intel został partnerem ARM w układach graficznych
ARM zwiększa przewagę na rynku cyfrowych urządzeń domowych
ARM zainwestował w nową firmę z branży inteligentnej sieci
Milion rdzeni ARM będzie użytych w symulatorze mózgu
LG zawarł kompleksowy kontrakt z ARM
ARM próbuje przekonać AMD do porzucenia architektury x86
Nvidia z własnym układem ARM zaatakuje rynek procesorów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów