Polski producent i dystrybutor elektroniki wchodzi na nowy rynek

Dla sprawnie działającej spółki Action sprzedaż elektroniki i rozwijanie marek własnych to obecnie zbyt mało. Firma wchodzi w branżę gier mobilnych, gdzie można dobrze zarobić, co polskie firmy już udowodniły. Razem z rosnącą sprzedażą tabletów i smartfonów rośnie segment mobilnych gier. Prezes spółki Piotr Bieliński razem z firmą Action założył nową spółkę. Ma w niej 51% udziałów. Pierwszym celem jest wydanie dwóch gier i rynkowe udostępnienie jednej z nich już na początku 2015 r. Szczegółów nowych produktów prezes nie zdradza.

Posłuchaj
00:00

Według Gartnera branża gier wideo warta jest około 93 mld dolarów. W kwocie tej zawiera się ponad 13 mld przypadających na gry mobilne i Action chce stąd wziąć trochę dla siebie. A o możliwości skutecznego wejścia firmy na nowy rynek świadczyć mogą wyniki finansowe osiągnięte w 2013 r. - zarówno przychody (4,7 mld zł), jak i zysk netto (61,6 mln zł) grupy kapitałowej Action, wzrosły dwucyfrowo.

źródło: wyborcza.biz

Powiązane treści
Action Dystrybutorem Roku 2015
Niewielki wzrost sektora EMS w roku ubiegłym w Europie
Ranking 10 największych dystrybutorów komponentów
Polacy opatentowali elektroniczną kostkę do gry
ARM zdobywa rynek konsol gier wideo
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Aktualności
Polscy konsumenci gromadzą nieużywaną elektronikę wartą 112 mld zł
Mikrokontrolery i IoT
Coraz więcej możliwości komunikacji satelitarnej w IoT
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów