Polacy opatentowali elektroniczną kostkę do gry

Polacy wymyślili i opatentowali elektroniczną kostkę do gier. Pokażą ją w czerwcu na targach gier wideo E3 w Los Angeles. E-kostka jest podobna do zwykłej, sześciennej kostki, z tym, że wynik rzutu wyświetla się na ściankach. Nad projektem e-kostki przez dwa lata pracowała firma GIC, w której ponad połowę udziałów ma Patryk Strzelewicz.

Posłuchaj
00:00

Zajmuje się on także produkcją i sprzedażą tradycyjnych kostek do gry, uzyskując z nich rocznie ponad 2 mln zł przychodów. W środku e-kostki znajduje się bateria, akcelerometr, procesor i nadajnik Bluetooth, którego zadaniem jest przekazanie wyniku do gry w tablecie, komórce czy komputerze.

Obecnie firma GIC prezentuje swój wynalazek producentom gier komputerowych i planszowych w Polsce i na świecie. Strzelewicz zapowiada, że e-kostka pojawi się w sprzedaży pod koniec br. w cenie około 100 zł.

Marcin Tronowicz

źródło: Gazeta.pl

Powiązane treści
Polski producent i dystrybutor elektroniki wchodzi na nowy rynek
IBM, Samsung i Canon uzyskali najwięcej patentów w USA w 2013 r.
NCBR przekaże 10 mln zł na międzynarodową ochronę patentową
Trzy miliony iPadów w trzy dni
Apple ponownie podniósł poprzeczkę wraz z premierą iPada 3
Kindle Amazona napędza popyt na tablety
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów