STMicro kupuje aktywa Arkadosa

STMicroelectronics zamierza ostatecznie przejąć wyposażenie do produkcji półprzewodników i własność intelektualną Arkadosa, aby samemu mocniej zaangażować się w technologię transmisji danych przez sieć elektroenergetyczną. Współpraca obu firm datuje się od 2008 r. i dotyczy układów do szerokopasmowej komunikacji przez sieć energetyczną w domu, w ramach standardu HomePlug (IEEE 1901), które bez dodatkowego okablowania mają łączyć w jedną sieć takie urządzenia domowe jak komputer, drukarka, telewizor, konsole do gier czy telefon VoIP.

Posłuchaj
00:00

W opinii STMicro, złączenie technologii obu firm, w tym wykorzystanie rozwiązań HomePlug Arkadosa, przyspieszy upowszechnienie się komunikacji przez sieć elektryczną w domu, dając podstawę do rozwoju sieci domowej jak również inteligentnej sieci energetycznej. Już obecnie STMicroelectronics dostarcza układy do wąskopasmowej transmisji danych wdrażane w infrastrukturze inteligentnej sieci na całym świecie.

MT

Powiązane treści
STMicro w ciągu jednego dnia utracił z powodu Nokii 12% wartości
STMicro w ciągu jednego dnia utracił z powodu Nokii 12% wartości
Obroty STMicro w I kw. wyższe o 9%
Gemalto i STMicro rozszerzają współpracę przy NFC
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Komponenty
Farnell poszerza ofertę produktów o znaczeniu krytycznym
Projektowanie i badania
USA ograniczają sprzedaż oprogramowania EDA do Chin
Produkcja elektroniki
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Mikrokontrolery i IoT
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Komponenty
Nordic Semiconductor przejmuje firmę Memfault i wprowadza na rynek pierwszą kompletną platformę typu chip-chmura
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów