Farnell osiąga pułap 70% zamówień z handlu elektronicznego

| Gospodarka Artykuły

Farnell, wiodący dystrybutor i dostawca usług dla elektroniki i automatyki poinformował, że osiągnął pułap 70% zamówień w zakresie sprzedaży w Europie poprzez platformy elektronicznego handlu. Dodatkowo coraz więcej klientów firmy wybiera taki rodzaj komunikacji rezygnując z innych dróg kontaktu biznesowego z firmą.

Farnell osiąga pułap 70% zamówień z handlu elektronicznego

Pierwsza witryna internetowa firmy Farnell została uruchomiona w 1996 roku i od tej chwili przez 15 lat elektroniczny handel był przez cały czas rozwijany. Do rozwoju tej formy komunikacji biznesowej przez cały czas przykładano wielką uwagę, a wiele inicjatyw związanych z platformą internetową charakterystycznych dla internetowego handlu i narzędzi zostało po raz pierwszy wprowadzone właśnie przez firmę Farnell. Osiągnięcie wskaźnika 70% zamówień z handlu poprzez witrynę internetową zawsze było długofalowym celem strategicznym firmy i dzisiaj można potwierdzić, że cel ten został osiągnięty przed czasem.

Po osiągnięciu 60% zamówień z handlu poprzez Internet Farnell skupił się na rozwoju lokalnych witryn internetowych prowadzonych w 22 językach oraz na stworzeniu narzędzi ułatwiających zakupy takich jak iBuy, specjalizowanych mini-witryn tematycznych, webminariów wideo, a także rozbudował funkcjonalność wyszukiwarek internetowych poprawiając możliwość parametryzacji zapytań i listowania wyników. Wiele pracy poświęcono na przebudowę nawigacji w ramach witryny internetowej oraz prezentacji najbardziej popularnych treści i produktów. Zabiegi te znacząco poprawiły jakość wyszukiwania i czas wymagany do znalezienia szukanego elementu. Do witryny internetowej dodano ponadto możliwość dostępu do produktów danej marki oraz rozbudowano mechanizm ustalania cen pozwalający na stosowanie indywidualnych ofert handlowych dla ponad 25 tysięcy klientów.

Prowadzony przez firmę Farnell portal społecznościowy dla inżynierów element14, który niedawno obchodził swoje drugie urodziny, okazał się znaczącym czynnikiem wzmacniającym rolę jaką pełnią narzędzia internetowe w rozwoju biznesu. W ostatnich miesiącach został powołany do życia nowy portal element14 knode, pierwsza na świecie interaktywna platforma projektowa dla konstruktorów. W 2010 roku Farnell uruchomił także aplikacje na Androida i iPhone, ostatnio dodana została też możliwość kupowania za pomocą iPada. Narzędzia mobilne zapewniają użytkownikom dużą funkcjonalność, bezpośredni dostęp do działu pomocy technicznej i interaktywnych kart produktów.

„Osiągnięcie pułapu 70% zamówień napływających do firmy poprzez kanały handlu elektronicznego podkreśla słuszność przyjętej przez nas strategii i jest dowodem osiągniętego sukcesu w rozwoju biznesu”, powiedział Neil Harrison, prezes Farnell Europe. „Mimo zaostrzającej się konkurencji i niełatwej sytuacji na rynku, rozwijamy naszą bazę klientów oraz zwiększamy udziały w rynku dystrybucji. Poprzez nieustanne wprowadzanie innowacji i nowych funkcjonalności na naszych platformach internetowych poprawiamy komfort pracy inżynierów i oszczędzamy ich czas poświęcany na wyszukiwanie i kupowanie komponentów. Nasze aplikacje mobilne które przygotowaliśmy dla smartfonów z Androidem, iPhone oraz na iPada są z kolei przykładem w jaki sposób staramy się być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami technicznymi”.

Zobacz również