wersja mobilna
Online: 696 Środa, 2017.11.22

Biznes

Apple utrzymuje swoją dominacje na europejskim rynku tabletów

piątek, 23 września 2011 08:16

Premiera iPada 2 umocniła pozycję firmy Apple i zwiększyła jej dystans do konkurencji, wynika z raportu IDC. Pomimo wyczekiwanej przez rynek nowej wersji systemu Android Honeycomb, zaprojektowanego specjalnie pod tablety, sprzedaż urządzeń z oprogramowaniem Google nie osiągnęła założonych celów i wyniosła poniżej 1,4 mln sztuk.

Nowoczesny design, intuicyjny interfejs, duża ilość aplikacji i stały dostęp do Internetu to główne cechy , które skłaniają konsumentów do zakupu tabletu. Największe zainteresowanie tymi urządzeniami odnotowano w Zachodniej Europie, gdzie coraz więcej korporacji stara się wykorzystać nową technologię do wzbogacenia swojej infrastruktury IT.

Po umiarkowanym pierwszym kwartale, sprzedaż tabletów w regionie EMEA w II kw. przekroczyła poziom 4,4 mln sztuk z prognozowanych 3,7 mln, co oznacza aż 394-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

MP

 

World News 24h

środa, 22 listopada 2017 10:00

Seeing all-screen smartphones continue eroding tablet demand, tablet vendors, to differentiate the two product lines, are turning aggressively to promote 10-inch and above models with consumer-friendly prices, hoping to trigger a replacement trend. Digitimes Research expects worldwide tablet shipments to reach 128 million units in 2018 with on-year decline shrinking to around 10%. Digitimes Research expects all-screen smartphone's impact on tablet demand to weaken after 2019 and worldwide tablet shipments will remain at above 120 million units each year with a CAGR of negative 1.4% from 2018-2022.

więcej na: www.digitimes.com