wersja mobilna
Online: 335 Środa, 2018.06.20

Biznes

Czytniki e-booków przegrywają konkurencję z tabletami

wtorek, 21 czerwca 2011 10:29

Ogromna popularność iPada spowodowała, że na rynku elektroniki konsumenckiej niemal każdego miesiąca ukazuje się nowy tablet. Do końca roku dostawy tych urządzeń znacząco wyprzedzą ilość wypuszczanych na rynek e-czytników, informuje agencja analityczna In-Stat.

Osoby szukające urządzenia, które zastąpi im ciężkie książki przyznają, że to właśnie czytniki e-booków oferują większy komfort czytania głównie dzięki temu, że w przeciwieństwie do stosowanych w tabletach wyświetlaczy LCD, nie męczą tak wzroku. Z drugiej strony, przeciętny konsument chciałbym otrzymać pakiecie funkcje multimedialne, takie jak oglądanie filmów, przeglądanie stron internetowych czy słuchanie muzyki, których brakuje w klasycznych e-czytnikach.

Podążając za trendem Barnes & Noble wyprodukował wersję swojego Nooka wyposażonego w kolorowy wyświetlacz, przez co jest on często mylony z tabletem. Podobną strategię obrała firma Amazon. Największa na świecie księgarnia internetowa jeszcze w tym roku zamierza wypuścić na rynek nową wersję czytnika Kindle, który jak zapewniają twórcy będzie mógł spokojnie konkurować z iPadem.

Przeprowadzone przez In-Stat badania na grupie 1000 osób pokazały, że aż 38% ankietowanych posiada tablety, a jedynie 26% z nich korzysta z czytników książek elektronicznych.

"Wybierając pomiędzy tymi dwoma urządzeniami, rynek tabletów jest mocniejszy i bardziej perspektywiczny" - wyjaśnia Stephanie Ethier, analityk In-Statu.

Warto również dodać, że dobra sprzedaż tabletów pozytywnie odbija się na wynikach dostawców i producentów półprzewodników. Według ostatnich prognoz , rynek ten ma osiągnąć wartość 13 mld dol. do końca 2015 r.

MP

 

World News 24h

środa, 20 czerwca 2018 07:54

Oracle eased some concerns about its transition toward becoming more of a subscription-based cloud provider of business software when, on Tuesday, it reported better-than-expected fourth-quarter results. However, an earnings forecast that fell shy of Wall Street’s expectations sent Oracle’s shares down by as much as 4 percent in after-hours trading. After the stock market closed, Oracle said that it earned 99 cents a share, excluding one-time items, on $11.3 billion in revenue for the quarter that ended May 31. During the same period a year ago, Oracle earned 89 cents a share, on sales of $10.9 billion. Oracle’s results topped the estimates of Wall Street analysts, who had forecast the company to earn 94 cents a share on $11.18 billion in revenue.

więcej na: www.siliconvalley.com