Czytniki e-booków przegrywają konkurencję z tabletami

| Gospodarka Artykuły

Ogromna popularność iPada spowodowała, że na rynku elektroniki konsumenckiej niemal każdego miesiąca ukazuje się nowy tablet. Do końca roku dostawy tych urządzeń znacząco wyprzedzą ilość wypuszczanych na rynek e-czytników, informuje agencja analityczna In-Stat.

Czytniki e-booków przegrywają konkurencję z tabletami

Osoby szukające urządzenia, które zastąpi im ciężkie książki przyznają, że to właśnie czytniki e-booków oferują większy komfort czytania głównie dzięki temu, że w przeciwieństwie do stosowanych w tabletach wyświetlaczy LCD, nie męczą tak wzroku. Z drugiej strony, przeciętny konsument chciałbym otrzymać pakiecie funkcje multimedialne, takie jak oglądanie filmów, przeglądanie stron internetowych czy słuchanie muzyki, których brakuje w klasycznych e-czytnikach.

Podążając za trendem Barnes & Noble wyprodukował wersję swojego Nooka wyposażonego w kolorowy wyświetlacz, przez co jest on często mylony z tabletem. Podobną strategię obrała firma Amazon. Największa na świecie księgarnia internetowa jeszcze w tym roku zamierza wypuścić na rynek nową wersję czytnika Kindle, który jak zapewniają twórcy będzie mógł spokojnie konkurować z iPadem.

Przeprowadzone przez In-Stat badania na grupie 1000 osób pokazały, że aż 38% ankietowanych posiada tablety, a jedynie 26% z nich korzysta z czytników książek elektronicznych.

"Wybierając pomiędzy tymi dwoma urządzeniami, rynek tabletów jest mocniejszy i bardziej perspektywiczny" - wyjaśnia Stephanie Ethier, analityk In-Statu.

Warto również dodać, że dobra sprzedaż tabletów pozytywnie odbija się na wynikach dostawców i producentów półprzewodników. Według ostatnich prognoz , rynek ten ma osiągnąć wartość 13 mld dol. do końca 2015 r.

MP

Zobacz również