Freescale wprowadza dwa rdzenie do układów sterowania pracą silnika

Freescale planuje wprowadzić na rynek dwurdzeniowy mikrokontroler przeznaczony do sterowania pracą silników w samochodach. Nowe dwurdzeniowe wersje 32-bitowego układu MCU Quorivva mają się przyczynić do obniżenia zużycia paliwa, wymuszanego na producentach samochodów przez nowe regulacje, które będą przyjęte w USA i innych krajach w ciągu najbliższych lat.

Posłuchaj
00:00

To właśnie surowe normy zużycia paliwa i emisji spalin uzasadniają potrzebę stosowania układów dwurdzeniowych, w sytuacji gdy dalsze zwiększanie częstotliwości taktowania mikrokontrolerów motoryzacyjnych nie jest już według Freescale opłacalne.

 

Jak na razie dwurdzeniowe układy u Freescale zamówił General Motors, a produkcja pilotażowa jest planowana na 2012 r. Dwurdzeniowe mikrokontrolery są przeznaczone zarówno do silników benzynowych i wysokoprężnych, jak i do pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

MT

Powiązane treści
Freescale udostępnia pierwszy na świecie mikrokontroler z rdzeniem Cortex M0+
Debiut 32-bitowego układu ARM o ultraniskim poborze prądu
Nowy prezes Freescale zamierza zwiększyć udział firmy w rynku
Szkocka fabryka Freescale sprzedana
Wzrosły obroty Freescale w I kw. roku
Konkurs element14 i Freescale
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów