wersja mobilna
Online: 327 Wtorek, 2018.04.24

Biznes

Nowy układ stabilizacji toru jazdy z fabryki Boscha

poniedziałek, 11 czerwca 2012 09:57

Bosch wprowadza do produkcji seryjnej rozbudowaną wersję układu ESP dziewiątej generacji. Nowy układ stabilizacji toru jazdy ESP plus umożliwia realizację szerokiego zakresu funkcji bezpieczeństwa i wspomagania. Układ oferuje producentom samochodów np. możliwość połączenia adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości z funkcją Stop&Go.

W nowym układzie ESP plus Bosch przyłożył dużą wagę do uniwersalności systemu. Dzięki modułowej budowie układu oraz jego oprogramowania, na bazie jednej konstrukcji można w prosty sposób zrealizować różne warianty. Pozwala to zaproponować producentom aut dopasowany układ wyposażony w wymagane funkcje.


Już wersja podstawowa układu ESP dziewiątej generacji oferuje pełną ochronę antypoślizgową, a czujniki do pomiaru momentu obrotowego oraz przyspieszenia poprzecznego można zintegrować w układzie elektronicznym sterownika. Dzięki dokładniejszemu wysterowaniu pompy zwrotnej, szczelnym zaworom regulującym ciśnienie oraz dwóm dodatkowym czujnikom ciśnienia nowy układ jest w stanie precyzyjnie sterować hamulcami również przy delikatnym hamowaniu. To ważne w kontekście funkcji poprawiających komfort jazdy, takich jak adaptacyjna regulacja prędkości jazdy (ACC).

Najbardziej zaawansowaną wersją dziewiątej generacji układu jest ESP premium umożliwiający realizację najnowocześniejszych funkcji komfortu. Wersja ta jest wyposażona w pompę zwrotną z sześcioma tłokami, które szybko i równomiernie mają podnosić ciśnienie, zachowując przy tym niski poziom emisji drgań i hałasu.

We wprowadzonym obecnie do produkcji nowym wariancie ESP producenci samochodów wraz z firmą Bosch zintegrowali efektywną funkcję ACC i kontrolę odległości z funkcją Stop&Go. Oprócz układu ESP plus Bosch dostarcza tutaj także radar krótkiego zasięgu LRR3. Przy jeździe w korku funkcja umożliwia automatyczne wyhamowanie samochodu aż do zatrzymania oraz automatyczne ruszanie po krótkim postoju. Jeżeli pojazd został zatrzymany na dłuższy czas, aby "odpalić" wystarczy lekko nacisnąć pedał gazu.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

 

Firmy w artykule

World News 24h

poniedziałek, 23 kwietnia 2018 20:09

Chinese smartphone company Xiaomi is likely to launch its Mi7 flagship smartphone with 3D sensing technology in Q3 2018. Apple has enjoyed a monopoly in 3D face sensing technology until now and it may continue to do so until the next range of flagship phones with 3D facial sensing tech comes from different companies. But Xiaomi may have stolen a march over its competitors in this area. Xiaomi can move ahead of its competitors - Samsung, Huawei etc - in 3D facial recognition faster because it incorporates Qualcomm’s designs and technology in their phones to get the feature. On the other hand, Samsung and Huawei are opting for their in-house technology and methods to get the feature in their upcoming phones and that’s the reason why they will take a lot of time to achieve the same.

więcej na: www.cartoq.com