Nowy układ stabilizacji toru jazdy z fabryki Boscha

Bosch wprowadza do produkcji seryjnej rozbudowaną wersję układu ESP dziewiątej generacji. Nowy układ stabilizacji toru jazdy ESP plus umożliwia realizację szerokiego zakresu funkcji bezpieczeństwa i wspomagania. Układ oferuje producentom samochodów np. możliwość połączenia adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości z funkcją Stop&Go.

Posłuchaj
00:00

W nowym układzie ESP plus Bosch przyłożył dużą wagę do uniwersalności systemu. Dzięki modułowej budowie układu oraz jego oprogramowania, na bazie jednej konstrukcji można w prosty sposób zrealizować różne warianty. Pozwala to zaproponować producentom aut dopasowany układ wyposażony w wymagane funkcje.


Już wersja podstawowa układu ESP dziewiątej generacji oferuje pełną ochronę antypoślizgową, a czujniki do pomiaru momentu obrotowego oraz przyspieszenia poprzecznego można zintegrować w układzie elektronicznym sterownika. Dzięki dokładniejszemu wysterowaniu pompy zwrotnej, szczelnym zaworom regulującym ciśnienie oraz dwóm dodatkowym czujnikom ciśnienia nowy układ jest w stanie precyzyjnie sterować hamulcami również przy delikatnym hamowaniu. To ważne w kontekście funkcji poprawiających komfort jazdy, takich jak adaptacyjna regulacja prędkości jazdy (ACC).

Najbardziej zaawansowaną wersją dziewiątej generacji układu jest ESP premium umożliwiający realizację najnowocześniejszych funkcji komfortu. Wersja ta jest wyposażona w pompę zwrotną z sześcioma tłokami, które szybko i równomiernie mają podnosić ciśnienie, zachowując przy tym niski poziom emisji drgań i hałasu.

We wprowadzonym obecnie do produkcji nowym wariancie ESP producenci samochodów wraz z firmą Bosch zintegrowali efektywną funkcję ACC i kontrolę odległości z funkcją Stop&Go. Oprócz układu ESP plus Bosch dostarcza tutaj także radar krótkiego zasięgu LRR3. Przy jeździe w korku funkcja umożliwia automatyczne wyhamowanie samochodu aż do zatrzymania oraz automatyczne ruszanie po krótkim postoju. Jeżeli pojazd został zatrzymany na dłuższy czas, aby "odpalić" wystarczy lekko nacisnąć pedał gazu.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

Powiązane treści
Bosch przejął fabrykę Fagor Mastercook we Wrocławiu
Bosch liderem producentów MEMS
Bosch rozbudowuje centrum techniki motoryzacyjnej w Michigan
BSH Bosch und Siemens może przejąć Zelmera
Valeo rozwija produkcję elektroniki samochodowej na Węgrzech
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Projektowanie i badania
Veeam finalizuje przejęcie Securiti AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Grudzień 2025
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów