Panasonic poprawia pozycję w rankingu "Best Global Brands"

| Gospodarka

W ostatnim roku wartość firmy Panasonic wzrosła o 14% i osiągnęła 5,765 mln dolarów. Dało to 65 pozycję w rankingu "Best Global Brands 2012". To najlepsze miejsce marki w historii rankingu. Dzięki polityce zrównoważonego rozwoju Panasonic znalazł się też na 6 miejscu listy najbardziej ekologicznych marek świata "2012 Best Global Green Brands Report".

Panasonic poprawia pozycję w rankingu "Best Global Brands"

Publikowany corocznie przez Interbrand ranking 100 najcenniejszych marek świata ma już 13-letnią historię. Panasonic poprawił pozycję w rankingu "Best Global Brands" w wyniku udostępniania szerokiej gamy nowoczesnych technologii energooszczędnych, a także dzięki prowadzeniu działań na rzecz odpowiedzialności społecznej oraz współpracy przy Igrzyskach Olimpijskich Londyn 2012. Ponadto celem japońskiego producenta jest zdobycie do 2018 r. tytułu najbardziej ekologicznego producenta elektroniki na świecie.

- W stosunku do ubiegłego roku udało nam się poprawić naszą pozycję w rankingu o cztery miejsca i jest to najwyższy wynik Panasonic w historii rankingu! Wśród japońskich firm, uwzględnionych w raporcie, Panasonic może pochwalić się drugim największym wzrostem po marce Nissan. To świetny wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę spowolnienie w gospodarce światowej, restrukturyzację firmy oraz kataklizmy naturalne w Japonii, które nie pozostały bez wpływu na nasze fabryki - mówił Ireneusz Smaga, prezes firmy Panasonic w obszarze Polski i krajów bałtyckich.

źródło: Panasonic