Panasonic poprawia pozycję w rankingu "Best Global Brands"

W ostatnim roku wartość firmy Panasonic wzrosła o 14% i osiągnęła 5,765 mln dolarów. Dało to 65 pozycję w rankingu "Best Global Brands 2012". To najlepsze miejsce marki w historii rankingu. Dzięki polityce zrównoważonego rozwoju Panasonic znalazł się też na 6 miejscu listy najbardziej ekologicznych marek świata "2012 Best Global Green Brands Report".

Posłuchaj
00:00

Publikowany corocznie przez Interbrand ranking 100 najcenniejszych marek świata ma już 13-letnią historię. Panasonic poprawił pozycję w rankingu "Best Global Brands" w wyniku udostępniania szerokiej gamy nowoczesnych technologii energooszczędnych, a także dzięki prowadzeniu działań na rzecz odpowiedzialności społecznej oraz współpracy przy Igrzyskach Olimpijskich Londyn 2012. Ponadto celem japońskiego producenta jest zdobycie do 2018 r. tytułu najbardziej ekologicznego producenta elektroniki na świecie.

- W stosunku do ubiegłego roku udało nam się poprawić naszą pozycję w rankingu o cztery miejsca i jest to najwyższy wynik Panasonic w historii rankingu! Wśród japońskich firm, uwzględnionych w raporcie, Panasonic może pochwalić się drugim największym wzrostem po marce Nissan. To świetny wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę spowolnienie w gospodarce światowej, restrukturyzację firmy oraz kataklizmy naturalne w Japonii, które nie pozostały bez wpływu na nasze fabryki - mówił Ireneusz Smaga, prezes firmy Panasonic w obszarze Polski i krajów bałtyckich.

źródło: Panasonic

Powiązane treści
Panasonic sprzeda trzy japońskie fabryki izraelskiej firmie TowerJazz
Panasonic zamyka zakład produkcji ogniw słonecznych na Węgrzech
Kiepskie wyniki skłaniają Fujitsu i Panasonika do rozmów o fuzji oddziałów produkcyjnych
Sony i Panasonic rozpoczną produkcję OLED-ów
Panasonic tworzy eko fabrykę
Panasonic przenosi część produkcji cyfrówek do Foxconna
Panasonic zainwestował w Teslę 30 mln dol.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów