wersja mobilna
Online: 561 Czwartek, 2017.12.14

Biznes

Rynek układów RFID - spodziewany duży wzrost

czwartek, 23 lutego 2006 02:00

Według najnowszych danych firm analitycznych, rynek RFID czeka w najbliższych latach ogromny wzrost, czego głównymi powodami ma być upowszechnienie się ich użycia m.in. przez sieci sklepów, firmy logistyczne oraz działające w sektorze medycznym. Firma Gartner podała, że zeszłoroczna wartość globalnego rynku RFID wyniosła 504 mln dolarów, co oznacza 39% wzrostu w stosunku do roku 2004. Według szacunków firmy wartość rynku wyniesie w tym roku 751 mln dolarów, a za 4 lata może ona przekroczyć poziom 3 mld dolarów.


Jeszcze bardziej optymistyczne prognozy przedstawiła firma analityczna IDTechEx. Według jej szacunków wartość rynku RFID może w 2010 roku przekroczyć 12 mld dolarów, natomiast za 10 lat może ona osiągnąć zawrotną wartość 26 mld dolarów. Jednocześnie firma ocenia, że w przyszłym roku sprzedane ma być około 1,3 mld transponderów RFID, a w 2016 roku kilkaset razy więcej!


O ile nie ma wątpliwości, że globalny rynek RFID czeka bardzo duży wzrost, mogą zastanawiać duże różnice pomiędzy prognozami jego przyszłej wartości. Głównym tego powodem jest duża niestabilność rynku RFID, którego wartość może podlegać szybkim zmianom spowodowanym decyzjami zastosowania systemów RFID przez duże firmy, takie jak np. sieci sklepów lub firmy dystrybucyjne. Obecnie istnieje ponad 100 dziedzin zastosowania RFID i trudno jest dokładnie prognozować tempo ich rozwoju, jak też powstawanie nowych sektorów rynku.

 

World News 24h

czwartek, 14 grudnia 2017 14:02

Alphabet Inc’s said it is opening an artificial intelligence research center in China to target the country’s local talent, even as the U.S. search firm’s products remain blocked in the country. Google said in a statement the research center is the first of its kind in Asia and will comprise a small team operating out of its existing office in Beijing. Chinese policy makers have voiced strong support for AI research and development in the country, but have imposed increasingly strict rules on foreign firms in the past year, including new censorship restrictions. Google’s search engine is banned in the Chinese market along with its app store, email and cloud storage services.

więcej na: www.reuters.com