Koch Industries przejmuje Molex Incorporated

Mający 75-letnią historię producent komponentów elektronicznych i systemów światłowodowych poinformował o zawarciu ostatecznej umowy dotyczącej nabycia wszystkich jego udziałów przez firmę Koch Industries. Za każdą akcję nabywca zapłaci gotówką 38,5 dolara co oznacza łączną kwotę transakcji w wysokości 7,2 mld dolarów. Umowę zaakceptowały zarządy obu firm. Po zamknięciu transakcji Molex, zachowując nazwę firmy, siedzibę główną i kadrę zarządzającą, stanie się samodzielną filią.

Posłuchaj
00:00

- Po 75 latach była to trudna decyzja, ale nasz zarząd i nasza rodzina wierzą, że transakcja, która jest wynikiem sumiennych i dokładnych analiz, przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Co ważne, nasi akcjonariusze otrzymają znaczną premię. Transakcja ma też zagwarantować duże możliwości naszym międzynarodowym pracownikom, z których wielu spędziło większość swojego zawodowego życia w firmie Molex i przyczyniło się do długofalowego sukcesu spółki - powiedział Fred Krehbiel, wiceprezes zarządu Molex.

Charles Koch, prezes i dyrektor generalny firmy Koch Industries skomentował transakcję z firmą Molex jako ekscytujące przejęcie, które dobrze pasuje do kultury i podstawowej działalności spółki Koch oraz zapewnia przedsiębiorstwu nową platformę wzrostową.

- Koncentrując się na innowacyjności produktów i tworzeniu wartości, firma Molex stała się światowym liderem wprawianym w ruch przez utalentowane kierownictwo i pracowników. Połączenie możliwości naszych dwóch firm pozwoli im wspiąć się na następny poziom - powiedział Charles Koch.

Molex posiada 41 zakładów produkcyjnych w 15 krajach i zatrudnia ponad 35 tys. osób na całym świecie. Za pośrednictwem bezpośrednich sprzedawców i autoryzowanych dystrybutorów oferuje około 100 tys. produktów. Obsługuje m.in. rynek urządzeń mobilnych, motoryzacji, telekomunikacji, rynek przemysłowy, medyczny, wojskowy i lotniczy. Przychody za rok obrotowy kończący się 30 czerwca 2013 r. wyniosły 3,6 mld dolarów. Ponad 70% przychodów Molex pochodzi od produktów sprzedawanych poza Stanami Zjednoczonymi.

Koch Industries z siedzibą w Wichita jest jednym z największych prywatnych przedsiębiorstw w Ameryce, o rocznych przychodach około 115 mld dolarów. Stanowi zróżnicowaną grupę firm obecnych m.in w przemyśle rafineryjnym, chemicznym i biopaliwowym, funkcjonujących w branży włókien i polimerów, a także zaangażowanych w prace nad technologiami i urządzeniami do kontroli zanieczyszczeń. Dzięki obecności w ponad 60 krajach, firma Koch zatrudnia około 60 tys. osób na całym świecie. W 2012 r. Koch Industries miała prawie 50 tys. pracowników w samych Stanach Zjednoczonych.

źródło: Molex

Powiązane treści
Rozmowa z Pawłem Grabickim, dyrektorem handlowym firmy Molex Polska w Warszawie
Nowa inwestycja Molex w Polsce?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Produkcja elektroniki
Scanfil przejął MB Elettronica
Optoelektronika
Skylark Lasers przyspiesza ekspansję w Chinach – wsparcie zapewnia Intralink
Produkcja elektroniki
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów