Telefony komórkowe - umiarkowany wzrost

Liczba sprzedanych na świecie telefonów komórkowych w 4. kwartale 2007 roku osiągnęła pułap 332 milionów sztuk, czyli o 13% więcej niż w analogicznym kwartale 2006 roku. Aż 40% z tej liczby stanowiły aparaty firmy Nokia, podała brytyjska firma Strategy Analitics. Prognozy na 2008 rok zakładają sprzedaż 1,24 mld urządzeń, a więc o 10% więcej od tych, jakie trafiły w ręce klientów w 2006. Ilościowo najwięcej telefonów zostanie sprzedanych w krajach rozwijających się, a zwłaszcza w Afryce. Rynek w bogatych krajach Europy Zachodniej USA i Japonii pozostanie płaski.

Jeśli chodzi o podział rynku pomiędzy producentów to zdecydowanym liderem jest Nokia (437 mln sprzedanych telefonów w 2007 roku), na drugiej pozycji ulokował się Samsung (161 mln), Motorola (159 mln), Sony Ericsson (103 mln) i LG (80 mln). Na samym końcu rankingu jest firma Apple z rynkowym udziałem 0,6% i 2,3mln sprzedanymi iPhone.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
RIM zakłada w Chinach fundusz inwestycyjny z pulą 100 mln dol.
Android – nowa platforma dla urządzeń mobilnych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów