Wielkie spadki na rynku komputerów osobistych

Dla producentów i dystrybutorów pecetów w Polsce pierwsza połowa tego roku jest jednym z najgorszych okresów w historii. Jak wynika z badań firmy IDC, tylko w II kwartale 2016 r. popyt na komputery stacjonarne i notebooki spadł rok do roku aż o 20%. Natomiast sprzedaż desktopów w biznesie skurczyła się o 27%, a na notebooków - o jedną czwartą.

Posłuchaj
00:00

To rekordowe spadki, a w sektorze publicznym można wręcz mówić o załamaniu rynku. Na skutek zmiany rządu przetargi ostro wyhamowały. A to właśnie masowa sprzedaż sprzętu urzędom napędzała dotąd branżę IT. Na zmianę trendu raczej nie ma szans. Słabnący popyt na pecety widoczny jest bowiem również w sprzedaży detalicznej. Z danych IDC wynika, że ten rynek w Polsce skurczył się o 16%.

Powiązane treści
Czas na komputery jednopłytkowe oraz przemysłowe pamięci Flash
Analitycy IDC i Gartnera odmiennie widzą trendy dotyczące sprzedaży komputerów PC
Komputery przemysłowe - coraz większy wybór zapewnia dobre perspektywy rozwoju
Słabnący rynek komputerów PC kończy rok zgodnie z oczekiwaniami
Stany Zjednoczone chcą zbudować najszybszy superkomputer
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek chipsetów 5G przyspiesza – do 2032 roku osiągnie wartość 39 mld USD
Mikrokontrolery i IoT
Najmniejszy na świecie komputer z Intel Core 13. generacji – AAEON de next-RAP8 wkracza na rynek embedded
Projektowanie i badania
SoMLabs i Scythe Studio: partnerstwo w zakresie rozwiązań embedded
Optoelektronika
Unisystem – 30 lat ewolucji w świecie wyświetlaczy
Projektowanie i badania
Elektroniczna skóra dla robotów: tani, elastyczny i czuły materiał inspirowany ludzkim dotykiem
Mikrokontrolery i IoT
Infineon prezentuje SECORA ID V2 i eID-OS – nowe rozwiązania do nowoczesnych dokumentów tożsamości
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów