Huawei bliski osiągnięcia celu tegorocznej sprzedaży - 140 mln smartfonów
| Gospodarka ArtykułyWiodący chiński producent smartfonów Huawei ogłosił, że na dzień 14 października bieżącego roku sprzedał ich już ponad 100 milionów. W kwietniu firma postawiła sobie za cel sprzedanie 140 milionów sztuk do końca roku. To ilość o 40% wyższa niż rzeczywista sprzedaż w roku 2015. He Gang, szef smartfonowej jednostki Huawei Technologies, powiedział chińskim mediom, że spółka osiągnie ten cel zgodnie z oczekiwaniami dzięki odnotowanemu w ciągu ostatniego roku wzrostowi sprzedaży urządzeń klasy high-end oraz mid-range, odpowiednio o 100 i 30%. Sprzedaż telefonów budżetowych wzrosła najmniej.
Na rynku chińskim Huawei pozostaje liderem. Trzydzieści procent sprzedaży smartfonów zapewniają firmie urządzenia w przedziale cenowym od 3 do 4 tys. juanów (od 445 do 594 dolarów), które wśród chińskich marek uważane są za modele high-end. Sprzedaż flagowych modeli z podwójnymi aparatami - P9 i P9 Plus - przekroczyła 8 milionów od czasu wprowadzenia ich na rynek w kwietniu bieżącego roku.
Również zagraniczną sprzedaż Huaweia charakteryzuje w tym roku boom. Na kilku rynkach w Europie Zachodniej i Północno-Wschodniej wzrost w porównaniu z rokiem 2015 mieści się w przedziale od 50 do 100%. W Polsce, gdzie wzrost w 2015 roku był tylko jednocyfrowy, w 2016 sprzedaż telefonów Huawei rośnie o ponad 20%.
źródło: ZDNet