Huawei bliski osiągnięcia celu tegorocznej sprzedaży - 140 mln smartfonów

Wiodący chiński producent smartfonów Huawei ogłosił, że na dzień 14 października bieżącego roku sprzedał ich już ponad 100 milionów. W kwietniu firma postawiła sobie za cel sprzedanie 140 milionów sztuk do końca roku. To ilość o 40% wyższa niż rzeczywista sprzedaż w roku 2015. He Gang, szef smartfonowej jednostki Huawei Technologies, powiedział chińskim mediom, że spółka osiągnie ten cel zgodnie z oczekiwaniami dzięki odnotowanemu w ciągu ostatniego roku wzrostowi sprzedaży urządzeń klasy high-end oraz mid-range, odpowiednio o 100 i 30%. Sprzedaż telefonów budżetowych wzrosła najmniej.

Posłuchaj
00:00

Na rynku chińskim Huawei pozostaje liderem. Trzydzieści procent sprzedaży smartfonów zapewniają firmie urządzenia w przedziale cenowym od 3 do 4 tys. juanów (od 445 do 594 dolarów), które wśród chińskich marek uważane są za modele high-end. Sprzedaż flagowych modeli z podwójnymi aparatami - P9 i P9 Plus - przekroczyła 8 milionów od czasu wprowadzenia ich na rynek w kwietniu bieżącego roku.

Również zagraniczną sprzedaż Huaweia charakteryzuje w tym roku boom. Na kilku rynkach w Europie Zachodniej i Północno-Wschodniej wzrost w porównaniu z rokiem 2015 mieści się w przedziale od 50 do 100%. W Polsce, gdzie wzrost w 2015 roku był tylko jednocyfrowy, w 2016 sprzedaż telefonów Huawei rośnie o ponad 20%.

źródło: ZDNet

Powiązane treści
Huawei sprzedał w 2016 roku 139 milionów smartfonów
Politechnika Poznańska uruchomiła Akademię Huawei - HAINA
Samsung i Huawei zaostrzają walkę o patenty
Huawei i Leica partnerami w zakresie kamer do smartfonów
Huawei chce w ciągu 5 lat stać się największym dostawcą smartfonów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów