Huawei sprzedał w 2016 roku 139 milionów smartfonów

Firma Huawei sprzedała w 2016 roku łącznie 139 milionów smartfonów, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu do roku 2015. Mimo silnej konkurencji biznes mobilny Huawei rośnie szybciej niż wynosi branżowa średnia. Według zapowiedzi IDC światowy rynek smartfonów wzrośnie w roku 2016 prawdopodobne zaledwie o 0,6%. Całkowita sprzedaż produktów konsumpcyjnych Huawei osiągnęła w 2016 roku wartość 25,7 mld dolarów, co stanowi wzrost o 42% w stosunku do roku poprzedniego.

Posłuchaj
00:00

Światowy rynek dobrze przyjął flagowe modele smartfonów Huawei, w tym P9, P9 Plus, Mate 9 oraz Honor 8. Huawei Mate 9 Pro i Huawei Mate 9 Porsche Design są pierwszymi smartfonami firmy, które obsługują platformę Google Daydream, oferując użytkownikom nowe doświadczenia z zakresu rzeczywistości wirtualnej (VR). Huawei będzie również współpracować z Googlem przy projekcie Tango. Ponadto smartfon Huawei Mate 9 jest pierwszym modelem firmy obsługującym system Amazon Alexa.

źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Huawei zamierza na polskim rynku smartfonów pokonać Samsunga
Huawei chce stać się trzecią marką smartfonów na świecie
Huawei inwestuje 1,2 miliarda randów w kampus w Johannesburgu
Huawei chce być wart 100 miliardów dolarów
Huawei buduje w Guizhou centrum magazynowania danych
Huawei twierdzi, że pokonał Apple'a w zakresie wielkości globalnej sprzedaży
Huawei zainwestuje 400 mln dolarów w Nowej Zelandii
Sprzedaż smartfonów w Polsce sukcesywnie rośnie
Politechnika Poznańska uruchomiła Akademię Huawei - HAINA
Huawei bliski osiągnięcia celu tegorocznej sprzedaży - 140 mln smartfonów
Samsung i Huawei zaostrzają walkę o patenty
Rozwój 5G w Chinach wyniesie Huaweia na pozycję globalnego lidera sprzedaży smartfonów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Produkcja elektroniki
Compal otworzył nowy zakład elektroniki motoryzacyjnej w Czeladzi
Komunikacja
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów