Zainspirowany osiągnięciami z drugiego kwartału i ciągłym wzrostem sprzedaży smartfonów w Europie i Afryce, a także w Chinach, Huawei chce stać się czołowym dostawcą smartfonów na świecie w czwartym kwartale przyszłego roku. Dane IDC pokazują, że Huawei odnotował w II kw. wzrost sprzedaży o 40,9% w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy Samsung zarejestrował spadek o 10,4%.
Oczekuje się, że w nadchodzącej epoce 5G Huawei będzie nadal wyprzedzać Samsunga na chińskim rynku, wzmacniając współpracę z trzema najlepszymi lokalnymi operatorami telekomunikacyjnymi, którzy łącznie obsługują obecnie około 50-60% globalnych użytkowników 4G. Firma będzie także czerpać korzyści z nowych środowisk 5G, wypuszczając swój pierwszy smartfon z obsługą 5G w połowie 2019 roku. Wizerunek marki i konkurencyjność Huaweia zostanie dodatkowo wzmocniona przez wyposażenie nowego modelu w chipy 5G opracowane wewnętrznie.
Huawei wzmacnia też swoje więzi z operatorem telekomunikacyjnym China Mobile, który podobno ma już 7100 stacji bazowych 5G w pięciu dużych miastach w Chinach, a planuje w 2018 roku uruchomić eksperymentalne usługi 5G w 12 dużych miastach. Huawei, China Mobile i Intel ogłosili niedawno zakończenie testowania interoperacyjności 5G (IoDT) zgodnie z najnowszym standardem 3GPP Release15.
W międzyczasie firma Huawei zawarła także strategiczne sojusze z różnymi firmami, w tym China Mobile i Alibaba Cloud, aby zwiększyć wysiłki na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji i inteligentnych sieci, co według branżowych źródeł również może stanowić impuls do sprzedaży smartfonów 5G Huaweia.
Źródło: DigiTimes