Chińscy producenci telefonów stają się markami mainstreamowymi

| Gospodarka

Wiodąca grupa chińskich marek smartfonów, w tym Huawei, Xiaomi, Oppo i Vivo, dołączyła ostatnio na globalnym rynku do dostawców mainstreamowych. Było to możliwe dzięki znacznemu zwiększeniu swoich mocy produkcyjnych oraz wdrożeniu bardziej skutecznych strategii pozycjonowania produktów.

Chińscy producenci telefonów stają się markami mainstreamowymi

Dostawcy z wiodącej grupy przyjęli podobne strategie, by osiągnąć swoje cele: zwiększenie zaangażowania kapitałowego dotyczącego opracowywania produktów i marketingu oraz wprowadzanie nowatorskich, a zarazem konkurencyjnych modeli flagowych w celu uzyskania dostępu do segmentu high-end i agresywnego rozwijania sprzedaży zagranicznej.

Huawei wypuścił na rynek swój aparat P20 Pro z potrójnym aparatem Leica wyposażonym w 40-megapikselowy obiektyw RGB, 20-megapikselowy obiektyw monochromatyczny i 8-megapikselowy teleobiektyw. Można powiedzieć, że Huawei w rzeczywistości przez wprowadzenie P20 Pro stworzył własny styl, podkreślając odmienność i używając własnych procesorów aplikacyjnych, dzięki czemu flagowy model wykazuje wysoki poziom funkcjonalności i specyfikacji sprzętowej.

Równolegle z debiutem telefonu z trzema aparatami, Huawei ustanowił także globalny budżet przeznaczony na promocję marki i nadanie rozmachu rozpowszechnianiu nowego modelu. Strategia odniosła jak dotąd sukces, tworząc boom sprzedażowy dla tego telefonu i inspirując inne marki do pójścia w ślady Huaweia. Firma zamierza sprzedać 200 mln telefonów w 2018 roku, 250 mln w roku 2019 i ponad 300 mln w 2020.

Tymczasem za drugi kwartał 2018 roku Xiaomi odnotował przychody w wysokości 44,536 mld CNY (6,579 mld USD), zwiększając je o 68,3% niż miało to miejsce rok wcześniej. Sprzedaż zagraniczna firmy wzrosła o 151,7% w stosunku do roku poprzedniego, do 16,412 mld CNY, stanowiąc 36,3% sprzedaży całkowitej. Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 14,633 mld CNY. Xiaomi znalazł się w 2018 r. wśród pięciu największych dostawców smartfonów na 25 rynkach.

Z kolei w połowie czerwca 2018 roku Oppo udostępniło flagowy model Oppo Find X. Oprócz wersji standardowej pojawił się wariant nazwany Oppo Find X Lamborghini Edition. Najważniejsze cechy smartfona Find X to zakrzywiony, bezramkowy wyświetlacz o przekątnej 6,42 cala, czujnik wizyjny o strukturze 3D, który wspiera funkcje sztucznej inteligencji, oraz mechanizm wysuwanych niczym peryskopy aparatów.

Obecnie nie tylko marki międzynarodowe, ale także sprzedawcy smartfonów z Tajwanu, tacy jak HTC czy Asustek Computer, czują presję wynikającą z agresywnego podejścia marketingowego przyjętego przez chińskich rywali. HTC i Asustek walczą o przetrwanie na rynku smartfonów.

źródło: DigiTimes