W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, najwyższy wskaźnik wzrostu dostaw w drugim kwartale 2018 roku odnotował Huawei, następne były firmy Xiaomi, Oppo i Vivo. Dzięki optymalizacji współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi i wprowadzeniu na rynek wielu modeli dla segmentów klasy podstawowej i średniej, firmie Huawei udało się zwiększyć udział dostaw zagranicznych do ponad 50% całkowitej sprzedaży smartfonów.
W drugim kwartale Xiaomi odnotowało wysoki wzrost sprzedaży na rynku krajowym, napędzany wprowadzeniem kilku modeli Redmi o wartości 1 tys. juanów, czyli ok. 147 dolarów. Popyt krajowy pomógł również zintensyfikować wzrost w przypadku marek Oppo i Vivo, przy czym Oppo stopniowo zwiększyło swój udział dostaw zagranicznych, a Vivo nadal w dużym stopniu opiera się na popycie występującym w Chinach.
Źródło: DigiTimes