W ciągu 10 kwartałów Xiaomi chce być największym sprzedawcą smartfonów w Chinach
| Gospodarka ArtykułyFirma Xiaomi Technology postawiła sobie za cel uchwycenie w ciągu 10 kwartałów największej części rynku smartfonów w Chinach, wykorzystując silny wzrost popularności w roku 2017. Już w październiku ubiegłego roku Xiaomi osiągnął swój roczny cel sprzedaży w wysokości ponad 100 mld juanów, czyli około 15,828 mld dolarów. Firma odnotowała znaczny wzrost sprzedaży smartfonów w drugim kwartale roku i powróciła do topowej 5 dostawców smartfonów na rynku chińskim.
Jak informuje IDC, Xiaomi uplasował się w czwartym kwartale na czwartym miejscu, dostarczając 15,9 mln smartfonów i obejmując 13,9% udziału w chińskim rynku. W tym samym okresie Huawei dostarczył 24,3 mln sztuk i objął 21,3% rynku, Oppo dostarczyło 20 mln urządzeń z udziałem rynkowym 17,5%, a firma Vivo uzyskała 16,5% udziału z 18,9 mln sprzedanych jednostek.
Uwzględniając cały 2017 rok, Xiaomi zajął w Chinach również czwarte miejsce, z rocznymi dostawami na poziomie 55,1 mln sztuk i rynkowym udziałem 12,4%. Dla porównania, Huawei dostarczył 90,9 mln sztuk, mając udział w rynku 20,4%, następne w kolejności Oppo sprzedało 80,5 mln sztuk z udziałem rynkowym 18,1%, a sprzedaż Vivo wyniosła 68,6 mln jednostek przy rynkowym udziale na poziomie 15,4%.
Od trzeciego kwartału 2017 r. Xiaomi zajmuje czołowe miejsce w rankingu dostawców smartfonów w Indiach. Firma dokonała także znacznych postępów na rynkach w Indonezji, Rosji, Hiszpanii i we Włoszech.
Według IHS Markit wysoki poziom dostaw Xiaomi doprowadził w 2017 r. do zwiększenia udziału firmy w globalnym rynku smartfonów do 7%, z 4% rok wcześniej.
źródło: DigiTimes