Xiaomi próbuje wedrzeć się na rynek Korei Południowej, naciskając na Samsunga

Chińska firma Xiaomi, we współpracy z lokalnymi operatorami telekomunikacyjnymi SK Telecom i Korea Telecom, wprowadziła na rynek w Seulu swoje najnowsze smartfony, w tym flagowy model Hongmi Note 5. Cena wprowadzanych w Korei Południowej urządzeń została określona na 200-300 tys. wonów, czyli 190-285 dolarów, i szybko przyciągnęła uwagę rynku. To znacznie mniej niż średnia cena telefonów dostawców koreańskich, która w 2017 r. kształtowała się na poziomie przekraczającym 500 dolarów.

Posłuchaj
00:00

Zyski operacyjne Xiaomi nigdy nie przekraczały 5%, a strategia "slim-profit" to najsilniejsza broń dostawcy smartfonów z Chin, stosowana podczas podboju nowych terytoriów. Chińska firma wyprzedziła już Samsunga na indyjskim rynku smartfonów, a teraz chce rzucić wyzwanie koreańskiemu gigantowi na jego własnym terenie.

Obecnie Samsung Electronics jest największym sprzedawcą smartfonów w Korei Południowej z 55% udziałem. Za Samsungiem jest Apple z udziałem rynkowym na poziomie 28,3% oraz LG Electronics obejmujący 15,7% rynku. Tych trzech sprzedawców telefonów łącznie zajmuje 99% rynku, prawie nie pozostawiając miejsca dla innych graczy.

Model Hongmi Note 5 był gwiazdą zwycięskiego składu Xiaomi w rynkowym wyścigu w Indiach. Smartfon ten wyposażono w ekran 5,99 cala, 12-megapikselową kamerę tylną i 5-megapikselową kamerę przednią oraz sztuczną inteligencję. W Korei kosztuje on 299 tys. wonów. Chociaż Xiaomi nie ujawnia wielkości koreańskich zamówień, źródła lokalne przekazują pozytywne opinie od konsumentów.

Mówi się, że Xiaomi rozważa założenie w Korei Południowej własnego sklepu detalicznego.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Samsung raportuje rekordowe zyski z produkcji chipów
W ciągu 10 kwartałów Xiaomi chce być największym sprzedawcą smartfonów w Chinach
Samsung zaprezentował nowy, flagowy model Galaxy Note9
Xiaomi planuje 6,1 mld USD ze sprzedaży akcji w IPO
Xiaomi wchodzi na rynek afrykański
Samsung i Xiaomi opracowali smartfonowy czujnik obrazu 108 Mp
Udział Samsunga w globalnym rynku smartfonów spadł o 13%
Xiaomi staje się największym na świecie dostawcą elektroniki noszonej
Xiaomi raportuje rekordowe przychody za trzeci kwartał 2019
Xiaomi wzmacnia swoją obecność na polskim rynku
Xiaomi kupuje patenty Nokii
Xiaomi wchodzi na rynek afrykański
Samsung oczekuje rekordowych przychodów za trzeci kwartał
Chiński producent telefonów Xiaomi wyceniony na 45 mld dolarów
Xiaomi rozszerza obecność na europejskim rynku - 7 listopada wejdzie do Hiszpanii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Aktualności
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Aktualności
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Projektowanie i badania
Ogniwa słoneczne zasilą elektronikę prosto ze światła w pomieszczeniach
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Gospodarka
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Gospodarka
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów