Firma Xiaomi założona w 2010 r. wyprzedziła w Chinach zarówno Samsunga, jak i Apple'a, oferując niedrogie telefony wysokiej jakości i prowadząc pomysłowe kampanie marketingowe online skierowane do rosnących szeregów młodych i zamożnych konsumentów. Zdaniem firmy badawczej IDC w 2015 r. w Chinach sprzedane zostanie około 500 mln smartfonów, czyli ponad trzy razy tyle, ile będzie sprzedane w Stanach Zjednoczonych.
W ostatniej rundzie pozyskiwania funduszy Xiaomi zostało wsparte kapitałem pochodzącym m.in. z All-Stars Investment - funduszu inwestycyjnego prowadzonego przez Richarda Ji, byłego analityka firmy Morgan Stanley. Pozostali inwestorzy to: GIC - korporacja inwestycyjna z Singapuru, DST Global - fundusz prowadzony przez rosyjskiego miliardera Jurija Milnera inwestującego także w Facebooka, Hopu Investment Management - jedna z największych chińskich grup private equity, a także Yunfeng Capital - inna chińska firma private equity założona przez Jacka Ma, twórcę grupy Alibaba, chińskiego giganta e-commerce.
Xiaomi, będąc firmą prywatną, nie ujawnia wyników finansowych. Poprzednie rundy zbierania funduszy przyniosły wyceny spółki na około 4 mld dolarów w czerwcu 2012 r. i 10 mld dolarów w lecie roku 2013.
źródło: New York Times