Niższe niż oczekiwano mają być również zamówienia od dystrybutorów kierowane do producentów w pierwszym kwartale 2018 r.
Wydaje się, że stabilną sprzedażą swoich smartfonów, jako jeden z niewielu producentów, cieszy się nadal firma Xiaomi Technology. W trzecim kwartale 2017 r. firmie Xiaomi udało się zostać największym sprzedawcą smartfonów w Indiach, po wyprzedzeniu Samsunga.
Huawei jest trzecim co do wielkości sprzedawcą smartfonów na świecie, promującym swoje produkty w Ameryce Północnej poprzez współpracę z lokalnymi operatorami telekomunikacyjnymi. Jeśli chodzi o Indie, Huawei stoi obecnie w obliczu ostrej konkurencji ze strony Xiaomi, Oppo i Vivo. W 2018 r. Huawei ma przeprowadzić kampanię mającą na celu zwiększenie obecności firmy na rynku indyjskim.
Firma Oppo odnotowała ostatnio w kanałach detalicznych i sklepach stacjonarnych w Chinach spadek sprzedaży, dlatego skupiła się na sprzedaży internetowej i nawiązała współpracę z dostawcami usług e-commerce, takimi jak Amazon czy Flipkart. Sprzedaż produktów firmy w Indiach nadal notuje dobre wyniki, lepsze niż uzyskiwane przez sprzedawcę lokalnego - Micromax.
źródło: DigiTimes