W 2010 r. firma sprzedała produkty i usługi o wartości 28,3 mld dolarów, a rok później zaprezentowała strategię "cloud-pipe-device" zawierającą plan osiągnięcia dwunastocyfrowych przychodów do roku 2021. Wtedy Huawei był 10 wśród największych sprzedawców urządzeń przenośnych, daleko od takich firm, jak Nokia, RIM, Motorola, Sony Ericsson czy HTC.
W ciągu kilku lat Huawei pokonał ich wszystkich, stając się za Samsungem drugim co do wielkości producentem urządzeń z Androidem. Mimo, że urządzenia te przynoszą świetne wyniki w zakresie przychodów, to nie można tego powiedzieć o marżach i zyskach, dlatego Huawei stara się wzmocnić istniejące partnerstwa i poszukuje nowych.
Dla realizacji planów przedstawionych w roku 2011 partnerska współpraca jest najważniejsza. Obecnie firma ma 12 tys. partnerów handlowych i 4000 partnerów usługowych, a wśród klientów blisko 40% to firmy z listy Fortune 500, w tym 45 z listy Fortune 100.
źródło: TechRadar