Huawei chce być wart 100 miliardów dolarów

Firma Huawei przedstawiła ambitny plan - w ciągu najbliższych dwóch lat chce stać się gigantem o wartości 100 miliardów dolarów. W wywiadzie dla TechRadar Pro, Qui Heng - prezes Enterprise Business Marketing firmy Huawei Technologies - przybliżył nieco jak chińska firma zamierza osiągnąć tę wartość na dwa lata przed wcześniej planowanym terminem. 100 miliardów to także liczba aktywnych połączeń, których Huawei spodziewa się, gdy powszechnie wprowadzony zostanie standard 5G.

Posłuchaj
00:00

W 2010 r. firma sprzedała produkty i usługi o wartości 28,3 mld dolarów, a rok później zaprezentowała strategię "cloud-pipe-device" zawierającą plan osiągnięcia dwunastocyfrowych przychodów do roku 2021. Wtedy Huawei był 10 wśród największych sprzedawców urządzeń przenośnych, daleko od takich firm, jak Nokia, RIM, Motorola, Sony Ericsson czy HTC.

W ciągu kilku lat Huawei pokonał ich wszystkich, stając się za Samsungem drugim co do wielkości producentem urządzeń z Androidem. Mimo, że urządzenia te przynoszą świetne wyniki w zakresie przychodów, to nie można tego powiedzieć o marżach i zyskach, dlatego Huawei stara się wzmocnić istniejące partnerstwa i poszukuje nowych.

Dla realizacji planów przedstawionych w roku 2011 partnerska współpraca jest najważniejsza. Obecnie firma ma 12 tys. partnerów handlowych i 4000 partnerów usługowych, a wśród klientów blisko 40% to firmy z listy Fortune 500, w tym 45 z listy Fortune 100.

źródło: TechRadar

Powiązane treści
Chiński Huawei odnotował w 2017 roku 28-procentowy wzrost zysku netto
Huawei zamierza na polskim rynku smartfonów pokonać Samsunga
Huawei chce stać się trzecią marką smartfonów na świecie
Huawei inwestuje 1,2 miliarda randów w kampus w Johannesburgu
Firmy Huawei, Oppo, Vivo zmniejszają dostawy smartfonów o ponad 10%
Huawei buduje w Guizhou centrum magazynowania danych
Huawei i SMA liderami rynku inwerterów fotowoltaicznych
Huawei zainwestuje 400 mln dolarów w Nowej Zelandii
Huawei sprzedał w 2016 roku 139 milionów smartfonów
Politechnika Poznańska uruchomiła Akademię Huawei - HAINA
Rozwój 5G w Chinach wyniesie Huaweia na pozycję globalnego lidera sprzedaży smartfonów
Huawei zamierza w 2018 roku sprzedać 200 milionów smartfonów
Huawei sprzedaje serwery z własnymi chipami
Huawei zainwestuje w Europie 50 mln dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów