Huawei zamierza w 2018 roku sprzedać 200 milionów smartfonów

Richard Yu, CEO grupy biznesowej firmy Huawei odpowiedzialnej za urządzenia konsumenckie, ogłosił, że w 2018 r. Huawei ma już zakontraktowaną sprzedaż 100 milionów smartfonów, a do końca roku firma jest gotowa dostarczyć 200 milionów tych urządzeń. Richard Yu przypisuje osiągnięcie dobrej sprzedaży szeregowi wdrożonych modeli działania oraz silnej obecności firmy na niektórych rynkach zagranicznych, takich jak Indie.

Posłuchaj
00:00

Podczas rynkowej premiery smartfona Nova 3 w Shenzen Richard Yu powiedział, że w poprzednich latach Huawei osiągał wielkości dostaw smartfonów na poziomie 100 milionów sztuk 22 grudnia 2015 r., 14 października 2016 r. oraz 12 września 2017 r. Ujawnił również, że dostawy smartfonów Huaweia wzrosły aż 51 razy w porównaniu do wyników uzyskiwanych siedem lat temu. Obecnie firma ma 30-procentowy udział w rynku smartfonów w Chinach.

Jakiś czas temu firma Huawei zadeklarowała, że w ciągu najbliższych kilku lat ma zamiar wyprzedzić Apple'a jako dostawcę smartfonów numer dwa i - według źródeł branżowych - prawdopodobne jest, że firma szybko doprowadzi do realizacji tego celu. Apple w 2017 roku dostarczył ponad 215 milionów iPhone'ów.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Chiński Huawei odnotował w 2017 roku 28-procentowy wzrost zysku netto
Huawei zamierza na polskim rynku smartfonów pokonać Samsunga
Huawei chce stać się trzecią marką smartfonów na świecie
Huawei inwestuje 1,2 miliarda randów w kampus w Johannesburgu
Huawei chce być wart 100 miliardów dolarów
Branża elektroniczna może liczyć na odbicie w zakresie sprzedaży smartfonów
Huawei twierdzi, że pokonał Apple'a w zakresie wielkości globalnej sprzedaży
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Prezentacje firmowe
Zaawansowane maszyny i osprzęt do seryjnej produkcji wiązek
Technika
MIRTEC - nowa era 3D AOI w inspekcji powłok lakierniczych

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów