Chiński Huawei odnotował w 2017 roku 28-procentowy wzrost zysku netto
| Gospodarka ArtykułyHuawei Technologies, trzeci co do wielkości producent smartfonów na świecie, ogłosił właśnie osiągnięcie 28% wzrostu zysku netto za rok 2017, co stanowi znaczne odbicie w porównaniu do wzrostu ubiegłorocznego na poziomie 0,4%. Zysk Huaweia osiągnął 47,5 mld juanów, czyli 7,3 mld dolarów. Wynik ten można w dużej mierze przypisać 85-procentowemu spadkowi kosztów finansowania netto, głównie z uwagi na mniejsze straty z tytułu różnic kursowych.
Przychody Huaweia wzrosły w 2017 r. o 15,7% do 603,6 mld juanów, co jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami firmy, notując najwolniejszy wzrost od czterech lat. Biznes konsumencki chińskiego producenta, który obejmuje smartfony, wzrósł o 31,9% do 237,2 mld yuanów (37,85 mld dolarów) - Huawei dostarczył w zeszłym roku 153 mln smartfonów. Rok wcześniej ten segment firmy urósł o 43,6%.
Rynkowe perspektywy Huaweia w zakresie smartfonów, które śledzi Samsung i Apple, są ograniczane przez silną konkurencję na rynku krajowym i spadek sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, ponieważ Waszyngton planuje wprowadzić wyższe cła importowe na chińskie produkty technologiczne.
Huawei w tym tygodniu wprowadził na rynek w Europie swój najdroższy, jak do tej pory, flagowy smartfon serii P20 z potrójną kamerą, który sprzedaje za 649-899 euro. To nowa próba bezpośredniej rywalizacji z Samsungiem i Apple na rynku telefonów klasy high-end. Wzrost udziału w rynku europejskim pomaga Huaweiowi zrównoważyć wyłączenie firmy z rynku USA, najbardziej dochodowego rynku dla sprzedawców telefonów. Przychody z obu Ameryk spadły o 11% do 39 mld juanów.
źródło: Reuters