Huawei potwierdza, że sprzeda w tym roku ponad 200 milionów smartfonów

| Gospodarka Produkcja elektroniki

Chiński Huawei podniósł prognozę dotyczącą całorocznych dostaw smartfonów do ponad 200 milionów, zwiększając pierwotny cel 180 milionów sztuk, i zapowiedział, że w ostatnim kwartale przyszłego roku może stać się największym na świecie dostawcą tych urządzeń. W pierwszej połowie bieżącego roku firma sprzedała przeszło 95 milionów smartfonów. Po niedawnej publikacji wyników sprzedaży za drugi kwartał okazało się, że Huawei zastąpił Apple'a na pozycji drugiej wśród największych na świecie dostawców smartfonów.

Huawei potwierdza, że sprzeda w tym roku ponad 200 milionów smartfonów

- Myślę, że bez problemu pozostaniemy światowym numerem 2 w przyszłym roku, a w czwartym kwartale przyszłego roku możliwe, że staniemy się nawet numerem 1 - powiedział CEO jednostki konsumenckiej Huaweia, Richard Yu, podczas prasowego briefingu w głównej siedzibie firmy w Shenzhen.

Richard Yu przypisuje sukces wzrostowi sprzedaży w Europie i w Chinach, która wzmocniona została produktami premium, takimi jak seria p20. Urządzenia tej serii, od czasu jej wprowadzenia na rynek cztery miesiące temu, sprzedały się w liczbie ponad 9 milionów sztuk. W pierwszej połowie roku Huawei zdołał zwiększyć swój globalny udział w rynku premium, czyli smartfonów w cenie ponad 500 dolarów, do 16,4% z 12,8% rok temu. W stosunku do roku ubiegłego sprzedaż telefonów premium serii P i mate wzrosła o 45%.

Chiński rynek jest dla Huaweia kluczowy, ponieważ firma znalazła się pod ostrzałem w Stanach Zjednoczonych, Australii i innych krajach w związku z obawami, że jej urządzenia mogłyby ułatwić szpiegostwo na rzecz Chin, czemu wielokrotnie zaprzeczała. Jednak silny wzrost sprzedaży na niektórych innych rynkach zrównoważył zamknięcie rynku amerykańskiego. Grupa konsumencka Huaweia, która zajmuje się sprzedażą smartfonów, odnotowała w pierwszej połowie br. 73-procentowy wzrost przychodów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Przychody z Chin wzrosły o 37%.

Richard Yu nie ujawnił półrocznego przychodu konsumenckiego biznesu Huaweia, ale powiedział, że wzrósł jego udział w ogólnych przychodach firmy, i że trend ten może być kontynuowany. Jednostka konsumencka odpowiadała za 39,3% łącznych przychodów firmy w roku 2017.

Huawei zamierza przed końcem tego roku uruchomić na całym świecie 10 tys. firmowych sklepów detalicznych. Planuje również przeprowadzić w czwartym kwartale br. wewnętrzne testy telefonów 5G, by w przyszłym roku rozpocząć ich sprzedaż.

źródło: Reuters