Huawei potwierdza, że sprzeda w tym roku ponad 200 milionów smartfonów

Chiński Huawei podniósł prognozę dotyczącą całorocznych dostaw smartfonów do ponad 200 milionów, zwiększając pierwotny cel 180 milionów sztuk, i zapowiedział, że w ostatnim kwartale przyszłego roku może stać się największym na świecie dostawcą tych urządzeń. W pierwszej połowie bieżącego roku firma sprzedała przeszło 95 milionów smartfonów. Po niedawnej publikacji wyników sprzedaży za drugi kwartał okazało się, że Huawei zastąpił Apple'a na pozycji drugiej wśród największych na świecie dostawców smartfonów.

Posłuchaj
00:00

- Myślę, że bez problemu pozostaniemy światowym numerem 2 w przyszłym roku, a w czwartym kwartale przyszłego roku możliwe, że staniemy się nawet numerem 1 - powiedział CEO jednostki konsumenckiej Huaweia, Richard Yu, podczas prasowego briefingu w głównej siedzibie firmy w Shenzhen.

Richard Yu przypisuje sukces wzrostowi sprzedaży w Europie i w Chinach, która wzmocniona została produktami premium, takimi jak seria p20. Urządzenia tej serii, od czasu jej wprowadzenia na rynek cztery miesiące temu, sprzedały się w liczbie ponad 9 milionów sztuk. W pierwszej połowie roku Huawei zdołał zwiększyć swój globalny udział w rynku premium, czyli smartfonów w cenie ponad 500 dolarów, do 16,4% z 12,8% rok temu. W stosunku do roku ubiegłego sprzedaż telefonów premium serii P i mate wzrosła o 45%.

Chiński rynek jest dla Huaweia kluczowy, ponieważ firma znalazła się pod ostrzałem w Stanach Zjednoczonych, Australii i innych krajach w związku z obawami, że jej urządzenia mogłyby ułatwić szpiegostwo na rzecz Chin, czemu wielokrotnie zaprzeczała. Jednak silny wzrost sprzedaży na niektórych innych rynkach zrównoważył zamknięcie rynku amerykańskiego. Grupa konsumencka Huaweia, która zajmuje się sprzedażą smartfonów, odnotowała w pierwszej połowie br. 73-procentowy wzrost przychodów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Przychody z Chin wzrosły o 37%.

Richard Yu nie ujawnił półrocznego przychodu konsumenckiego biznesu Huaweia, ale powiedział, że wzrósł jego udział w ogólnych przychodach firmy, i że trend ten może być kontynuowany. Jednostka konsumencka odpowiadała za 39,3% łącznych przychodów firmy w roku 2017.

Huawei zamierza przed końcem tego roku uruchomić na całym świecie 10 tys. firmowych sklepów detalicznych. Planuje również przeprowadzić w czwartym kwartale br. wewnętrzne testy telefonów 5G, by w przyszłym roku rozpocząć ich sprzedaż.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Rozwój 5G w Chinach wyniesie Huaweia na pozycję globalnego lidera sprzedaży smartfonów
Chiński Huawei odnotował w 2017 roku 28-procentowy wzrost zysku netto
Huawei sprzedaje serwery z własnymi chipami
Huawei zamierza na polskim rynku smartfonów pokonać Samsunga
Huawei zainwestuje w Europie 50 mln dolarów
Huawei chce stać się trzecią marką smartfonów na świecie
Huawei spodziewa się, że w 2019 roku będzie numerem 1 wśród dostawców smartfonów
Branża elektroniczna może liczyć na odbicie w zakresie sprzedaży smartfonów
Huawei inwestuje 1,2 miliarda randów w kampus w Johannesburgu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Produkcja elektroniki
ST Microelectronics kupił biznes MEMS od NXP
Komponenty
Strategiczna współpraca Lotus i EDOM w regionie APAC
Produkcja elektroniki
Kolejny projekt inwestycyjny z obszaru półprzewodników został anulowany
Mikrokontrolery i IoT
Mouser wspiera inżynierów w walce z cyberzagrożeniami – nowe Centrum Zasobów Bezpieczeństwa
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Gospodarka
ST Microelectronics kupił biznes MEMS od NXP
Gospodarka
Kolejny projekt inwestycyjny z obszaru półprzewodników został anulowany

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów