Udział Samsunga w globalnym rynku smartfonów spadł o 13%
| Gospodarka Produkcja elektronikiDane za trzeci kwartał bieżącego roku mówią, że Samsung ma 19-procentowy udział w światowym rynku smartfonów. Wynik ten nadal daje firmie pozycję globalnego lidera. Najnowszy raport Counterpoint Research pokazuje, że w okresie od lipca do września 2018 Samsung dostarczył łącznie 72,2 mln sztuk smartfonów. Mimo nieznacznie lepszego wyniku niż 71,6 mln sztuk sprzedanych w drugim kwartale, Samsung notuje 13% spadek globalnego udziału w rynku smartfonów w porównaniu do stanu sprzed roku.
W roku 2017 w tym samym okresie sprzedał 83,3 miliona sztuk i obejmował 21% rynku. W trzecim kwartale 2018 r. globalne dostawy smartfonów odnotowały spadek r/r o 5%. Największy rynek smartfonów, czyli Chiny, notuje spadek już piąty kwartał z rzędu.
W uzyskaniu w trzecim kwartale 2018 r. nieco lepszej sprzedaży Samsungowi pomogło wprowadzenie modelu Galaxy Note 9. Jednak do pozycji światowego lidera coraz bardziej zbliża się Huawei, notując obecnie największe wzrosty sprzedaży. Rynkowy udział chińskiej firmy wzrósł w trzecim kwartale bieżącego roku o 33%, w porównaniu do trzeciego kwartału roku 2017. Huawei dostarczył w tym czasie 53,2 miliona smartfonów, co stanowi 14% rynku światowego. Raport Counterpoint Research łączy dane liczbowe dotyczące produktów marki Huawei, jak i submarki tego producenta - urządzeń Honor. Trzecie miejsce w rankingu zajmuje Apple, którego dostawy iPhone'ów pozostały na stałym poziomie, pozwalając firmie utrzymać 12% udziału w rynku. Pierwszą piątkę największych producentów smartfonów zamykają marki Oppo i Xiaomi - obie z rynkowymi udziałami na poziomie 9%.
Wracając do wyników rynkowego lidera - drugi kwartał z rzędu Samsung zdołał pokonać Xiaomi w rywalizacji o pozycję największego sprzedawcy smartfonów w Indiach, którą firma Xiaomi na krótko przejęła od Samsunga na początku tego roku. W trzecim kwartale 2018 Samsung odnotował również najwyższą w historii sprzedaż w Azji, był również największym sprzedawcą smartfonów w Europie, Ameryce Łacińskiej i Afryce, z lokalnymi udziałami w rynku odpowiednio 31, 37 i 25%.
źródło: SamMobile