Udział Samsunga w globalnym rynku smartfonów spadł o 13%

Dane za trzeci kwartał bieżącego roku mówią, że Samsung ma 19-procentowy udział w światowym rynku smartfonów. Wynik ten nadal daje firmie pozycję globalnego lidera. Najnowszy raport Counterpoint Research pokazuje, że w okresie od lipca do września 2018 Samsung dostarczył łącznie 72,2 mln sztuk smartfonów. Mimo nieznacznie lepszego wyniku niż 71,6 mln sztuk sprzedanych w drugim kwartale, Samsung notuje 13% spadek globalnego udziału w rynku smartfonów w porównaniu do stanu sprzed roku.

Posłuchaj
00:00

W roku 2017 w tym samym okresie sprzedał 83,3 miliona sztuk i obejmował 21% rynku. W trzecim kwartale 2018 r. globalne dostawy smartfonów odnotowały spadek r/r o 5%. Największy rynek smartfonów, czyli Chiny, notuje spadek już piąty kwartał z rzędu.

W uzyskaniu w trzecim kwartale 2018 r. nieco lepszej sprzedaży Samsungowi pomogło wprowadzenie modelu Galaxy Note 9. Jednak do pozycji światowego lidera coraz bardziej zbliża się Huawei, notując obecnie największe wzrosty sprzedaży. Rynkowy udział chińskiej firmy wzrósł w trzecim kwartale bieżącego roku o 33%, w porównaniu do trzeciego kwartału roku 2017. Huawei dostarczył w tym czasie 53,2 miliona smartfonów, co stanowi 14% rynku światowego. Raport Counterpoint Research łączy dane liczbowe dotyczące produktów marki Huawei, jak i submarki tego producenta - urządzeń Honor. Trzecie miejsce w rankingu zajmuje Apple, którego dostawy iPhone'ów pozostały na stałym poziomie, pozwalając firmie utrzymać 12% udziału w rynku. Pierwszą piątkę największych producentów smartfonów zamykają marki Oppo i Xiaomi - obie z rynkowymi udziałami na poziomie 9%.

Wracając do wyników rynkowego lidera - drugi kwartał z rzędu Samsung zdołał pokonać Xiaomi w rywalizacji o pozycję największego sprzedawcy smartfonów w Indiach, którą firma Xiaomi na krótko przejęła od Samsunga na początku tego roku. W trzecim kwartale 2018 Samsung odnotował również najwyższą w historii sprzedaż w Azji, był również największym sprzedawcą smartfonów w Europie, Ameryce Łacińskiej i Afryce, z lokalnymi udziałami w rynku odpowiednio 31, 37 i 25%.

Źródło: SamMobile

Powiązane treści
Branża elektroniczna może liczyć na odbicie w zakresie sprzedaży smartfonów
Samsung oczekuje rekordowych przychodów za trzeci kwartał
Samsung Electronics przewiduje uzyskanie w 2019 r. słabszych wyników
Samsung zaprezentował nowy, flagowy model Galaxy Note9
Xiaomi próbuje wedrzeć się na rynek Korei Południowej, naciskając na Samsunga
Samsung Electronics przewiduje najniższy kwartalny zysk od ponad dwóch lat
Samsung wydał w 2017 roku na badania i rozwój ponad 15 mld dolarów
Huawei zamierza na polskim rynku smartfonów pokonać Samsunga
Samsung opóźnia rynkowy debiut Galaxy Fold
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Produkcja elektroniki
Ceny rosną, bo skończyły się zapasy
Produkcja elektroniki
TI znowu podniósł ceny
Produkcja elektroniki
Na etykietach będą punkty za naprawialność
Produkcja elektroniki
Polski zakład tajwańskiej firmy Compal ruszy jeszcze w 2025 roku
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
Ceny rosną, bo skończyły się zapasy
Gospodarka
TI znowu podniósł ceny
Gospodarka
Na etykietach będą punkty za naprawialność

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów