Xiaomi wchodzi na rynek afrykański

| Gospodarka Komunikacja

Według źródeł branżowych, chińskie Xiaomi w ramach restrukturyzacji korporacji utworzyło w Afryce nową siedzibę firmy. Działanie to związane jest z zaobserwowanym potencjałem wzrostu rynku telefonów komórkowych w tym regionie. Xiaomi w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów ma rozpocząć współpracę z afrykańską platformą typu e-commerce - Jumia Technologies.

Xiaomi wchodzi na rynek afrykański

Początkowo na platformie Jumii będzie dostępnych wiele smartfonów, takich jak Xiaomi Mi A3, Mi 9 i Redmi 7, a także urządzenia z rodziny Mi Band. Firma będzie dalej intensywnie wdrażać sprzedaż detaliczną poprzez przyznanie praw do dystrybucji swoich telefonów w Afryce chińskiemu dostawcy Shenzhen Keting Digital Technology. Partner handlowy zaprezentował podczas tegorocznych targów Global Sources Mobile Electronics szereg smartfonów Xiaomi i Redmi, by pozyskać potencjalnych nabywców - szczególnie tych z Afryki.

Shenzhen Keting Digital Technology pomaga Xiaomi i innym markom, takim jak Gionee, w dystrybucji ich smartfonów na wielu afrykańskich rynkach, do których należy Kenia, Uganda, Republika Południowej Afryki, Ghana i Rwanda. Oczekuje się, że tegoroczne dostawy telefonów komórkowych w tym regionie przekroczą 100 mln sztuk. W 2019 r. największy udział w rynku afrykańskim - 35% - przypadnie firmie Transsion Holdings z siedzibą w Chinach. Drugie miejsce - z udziałem wynoszącym 23% - obejmie Samsung, a Huawei, mając 10% - znajdzie się na pozycji trzeciej.

źródło: DigiTimes

Zobacz również