Xiaomi wchodzi na rynek afrykański

Według źródeł branżowych, chińskie Xiaomi w ramach restrukturyzacji korporacji utworzyło w Afryce nową siedzibę firmy. Działanie to związane jest z zaobserwowanym potencjałem wzrostu rynku telefonów komórkowych w tym regionie. Xiaomi w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów ma rozpocząć współpracę z afrykańską platformą typu e-commerce - Jumia Technologies.

Posłuchaj
00:00

Początkowo na platformie Jumii będzie dostępnych wiele smartfonów, takich jak Xiaomi Mi A3, Mi 9 i Redmi 7, a także urządzenia z rodziny Mi Band. Firma będzie dalej intensywnie wdrażać sprzedaż detaliczną poprzez przyznanie praw do dystrybucji swoich telefonów w Afryce chińskiemu dostawcy Shenzhen Keting Digital Technology. Partner handlowy zaprezentował podczas tegorocznych targów Global Sources Mobile Electronics szereg smartfonów Xiaomi i Redmi, by pozyskać potencjalnych nabywców - szczególnie tych z Afryki.

Shenzhen Keting Digital Technology pomaga Xiaomi i innym markom, takim jak Gionee, w dystrybucji ich smartfonów na wielu afrykańskich rynkach, do których należy Kenia, Uganda, Republika Południowej Afryki, Ghana i Rwanda. Oczekuje się, że tegoroczne dostawy telefonów komórkowych w tym regionie przekroczą 100 mln sztuk. W 2019 r. największy udział w rynku afrykańskim - 35% - przypadnie firmie Transsion Holdings z siedzibą w Chinach. Drugie miejsce - z udziałem wynoszącym 23% - obejmie Samsung, a Huawei, mając 10% - znajdzie się na pozycji trzeciej.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Xiaomi raportuje rekordowe przychody za trzeci kwartał 2019
Xiaomi wzmacnia swoją obecność na polskim rynku
Samsung i Xiaomi opracowali smartfonowy czujnik obrazu 108 Mp
Xiaomi twierdzi, że sprzedaż w Chinach działa już prawie normalnie
Xiaomi próbuje wedrzeć się na rynek Korei Południowej, naciskając na Samsunga
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Gospodarka
Programowalny zagłuszacz 360° AARONIA wyznacza nowe standardy w walce elektronicznej
Gospodarka
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów