Xiaomi wchodzi na rynek afrykański

Według źródeł branżowych, chińskie Xiaomi w ramach restrukturyzacji korporacji utworzyło w Afryce nową siedzibę firmy. Działanie to związane jest z zaobserwowanym potencjałem wzrostu rynku telefonów komórkowych w tym regionie. Xiaomi w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów ma rozpocząć współpracę z afrykańską platformą typu e-commerce - Jumia Technologies.

Posłuchaj
00:00

Początkowo na platformie Jumii będzie dostępnych wiele smartfonów, takich jak Xiaomi Mi A3, Mi 9 i Redmi 7, a także urządzenia z rodziny Mi Band. Firma będzie dalej intensywnie wdrażać sprzedaż detaliczną poprzez przyznanie praw do dystrybucji swoich telefonów w Afryce chińskiemu dostawcy Shenzhen Keting Digital Technology. Partner handlowy zaprezentował podczas tegorocznych targów Global Sources Mobile Electronics szereg smartfonów Xiaomi i Redmi, by pozyskać potencjalnych nabywców - szczególnie tych z Afryki.

Shenzhen Keting Digital Technology pomaga Xiaomi i innym markom, takim jak Gionee, w dystrybucji ich smartfonów na wielu afrykańskich rynkach, do których należy Kenia, Uganda, Republika Południowej Afryki, Ghana i Rwanda. Oczekuje się, że tegoroczne dostawy telefonów komórkowych w tym regionie przekroczą 100 mln sztuk. W 2019 r. największy udział w rynku afrykańskim - 35% - przypadnie firmie Transsion Holdings z siedzibą w Chinach. Drugie miejsce - z udziałem wynoszącym 23% - obejmie Samsung, a Huawei, mając 10% - znajdzie się na pozycji trzeciej.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Xiaomi raportuje rekordowe przychody za trzeci kwartał 2019
Xiaomi wzmacnia swoją obecność na polskim rynku
Samsung i Xiaomi opracowali smartfonowy czujnik obrazu 108 Mp
Xiaomi twierdzi, że sprzedaż w Chinach działa już prawie normalnie
Xiaomi próbuje wedrzeć się na rynek Korei Południowej, naciskając na Samsunga
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Elektromechanika
Szybki rozwój rynku robotów humanoidalnych
Projektowanie i badania
Nowa generacja dronów ze skrzydłami inspirowana ptakami drapieżnymi
Komunikacja
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Aktualności
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Gospodarka
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Gospodarka
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów