Xiaomi wzmacnia swoją obecność na polskim rynku
| Gospodarka Mikrokontrolery i IoTFirma Xiaomi nawiązała współpracę z wrocławską spółką JBTS. W ramach porozumienia JBTS zajmie się dystrybucją produktów i rozwojem kanałów sprzedaży w Polsce, a także będzie obsługiwała autoryzowaną sprzedaż w firmowym sklepie internetowym i za pośrednictwem serwisu Allegro. Obecnie dystrybucją produktów Xiaomi na terenie Polski zajmuje się Grupa Roseville (Also Holding) i Ingram Micro.
Xiaomi jest czwartym największym producentem smartfonów na świecie. W Chinach oferuje ponad 2 tys. produktów - od urządzeń oczyszczających powietrze, po pojazdy segway i nowoczesny, inteligentny sprzęt gospodarstwa domowego oraz akcesoria elektroniczne. W porównaniu z rynkiem chińskim, w Polsce dostępna jest jedynie niewielka część produktów Xiaomi. Do ich grona, oprócz smartfonów, należą elektryczne hulajnogi, smartwatche, a także inteligentne czujniki.
Obecnie Xiaomi ma w Polsce osiem autoryzowanych sklepów Mi Store - po dwa w Krakowie i Warszawie oraz po jednym w Gdyni, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W najbliższych miesiącach firma uruchomi nowe punkty.
Chińska firma technologiczna utworzyła dla konsumentów największą platformę IoT z ponad 170 mln podłączonych do niej inteligentnych urządzeń - nie licząc smartfonów i laptopów - która funkcjonuje od 31 marca tego roku.
źródło: WNP