Xiaomi staje się największym na świecie dostawcą elektroniki noszonej

| Gospodarka

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Strategy Analytics, w drugim kwartale 2017 r. globalne dostawy urządzeń typu wearables osiągnęły wielkość 22 milionów sztuk. Firma Xiaomi zdobyła 17% udziałów w rynku i po raz pierwszy stała się największym sprzedawcą elektroniki noszonej na świecie, wyprzedzając Fitbita i Apple'a.

Xiaomi staje się największym na świecie dostawcą elektroniki noszonej

- Globalne dostawy urządzeń typu wearables osiągnęły w II kwartale 2017 r. 21,6 mln sztuk, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu do 20,0 mln notowanych w II kwartale roku 2016. Skok ten napędzany był przez duże zapotrzebowanie na tanie opaski fitnessowe w Chinach oraz na smartwatche klasy premium w Stanach Zjednoczonych - powiedział Steven Waltzer, analityk branżowy w Strategy Analytics.

- W drugim kwartale 2017 r. firma Xiaomi dostarczyła na całym świecie 3,2 miliona egzemplarzy urządzeń noszonych, co dało roczny wzrost o 23% z 3,0 milionów sztuk w drugim kwartale 2016. Xiaomi, zdobywając 17% globalnego rynku, wyprzedziła firmy Fitbit i Apple, i stała się największym na świecie dostawcą tego typu sprzętu. Fitnessowe opaski Mi Band firmy Xiaomi są niezwykle popularne w Chinach, głównie ze względu na bardzo konkurencyjne ceny i bogactwo funkcji, jak np. pulsometr, krokomierz czy terminarz z alertami. Fitbit dostarczył 3,2 miliona urządzeń, obejmując w drugim kwartale 2017 r. 16% rynku, czyli prawie o połowę mniej o 29% rok wcześniej. Fitbit jest zagrożony niejako wzięciem w kleszcze przez tanie opaski fitnessowe Xiaomi z jednej strony i high-endowe smartwatche Apple'a, z drugiej - mówił Neomi Mowston, dyrektor zarządzający Strategy Analytics.

- W drugim kwartale 2017 roku firma Apple sprzedała 2,8 miliona urządzeń wearables, czyli o 56% więcej niż 1,8 miliona w drugim kwartale roku 2016. Apple stracił pozycję lidera na rzecz Xiaomi z powodu braku obecności w produktowej podkategorii opasek fitnessowych. Pojawiły się jednak pogłoski o nadchodzącym udostępnieniu smartwatchy serii 3 z ulepszonymi funkcjami monitorowania aktywności i stanu zdrowia użytkownika, które mogą zdobyć popularność i umożliwić firmie Apple odzyskanie najwyższej pozycji wśród dostawców elektroniki noszonej jeszcze w tym roku - komentował Cliff Raskind, dyrektor Strategy Analytics.

źródło: Strategy Analytics

Zobacz również