Elektronika noszona - wzrost zapewnia funkcjonalność
| Gospodarka AktualnościZdaniem analityków IDC sprzedaż elektroniki noszonej w pierwszym kwartale 2018 roku zwolniła, gdyż klienci przestali kupować proste urządzenia o podstawowej funkcjonalności i skierowali swoje zainteresowanie ku aplikacjom bardziej złożonym - inteligentnym. Wzrost wyniósł tylko 1,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r. a sprzedaż - 25,1 mln urządzeń.
W sprzęcie o podstawowej funkcjonalności zanotowano przy tym spadek o prawie 10%, a w grupie urządzeń droższych i zaawansowanych wystąpił wzrost o niemal 25%.
Urządzenia zawierające wiele czujników i zaawansowane algorytmy umożliwiają firmom, takim jak Apple i Fitbit, identyfikację chorób i innych zaburzeń zdrowotnych. Prawie jedna trzecia wszystkich urządzeń przenośnych sprzedanych w pierwszym kwartale 2018 roku miała możliwość komunikacji przez sieć komórkową, co pozwoliło na pojawienie się nowych przypadków wykorzystania.
Według danych IDC, zegarki i opaski na rękę stanowiły 95% sprzedawanej elektroniki noszonej. Z kolei sprzedaż ubrań ze zintegrowanymi sensorami - w tym butów do liczenia kroków, koszul, spodenek i innych przedmiotów sportowych - wzrosła o 58,6% rok do roku.
Czołówka rynku elektroniki noszonej w I kw. 2018 r. wg IDC | |||
Firma | Sprzedaż w I kw. 2018 r. [liczba urządzeń] | Udział w rynku w I kw. 2018 r. | Zmiana rok do roku |
Apple | 4,0 mln | 16,1% | 13,5% |
Xiaomi | 3,7 mln | 14,8% | 2,3% |
Fitbit | 2,2 mln | 8,7% | -28,1% |
Huawei | 1,3 mln | 5,2% | 147% |
Garmin | 1,3 mln | 5% | 9,1% |
Inni | 12,6 mln | 20,3% | -2,3% |
Razem | 25,1 mln | 100% | 1,2% |