Elektronika noszona - wzrost zapewnia funkcjonalność

Zdaniem analityków IDC sprzedaż elektroniki noszonej w pierwszym kwartale 2018 roku zwolniła, gdyż klienci przestali kupować proste urządzenia o podstawowej funkcjonalności i skierowali swoje zainteresowanie ku aplikacjom bardziej złożonym - inteligentnym. Wzrost wyniósł tylko 1,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r. a sprzedaż - 25,1 mln urządzeń.

Posłuchaj
00:00

W sprzęcie o podstawowej funkcjonalności zanotowano przy tym spadek o prawie 10%, a w grupie urządzeń droższych i zaawansowanych wystąpił wzrost o niemal 25%.

Urządzenia zawierające wiele czujników i zaawansowane algorytmy umożliwiają firmom, takim jak Apple i Fitbit, identyfikację chorób i innych zaburzeń zdrowotnych. Prawie jedna trzecia wszystkich urządzeń przenośnych sprzedanych w pierwszym kwartale 2018 roku miała możliwość komunikacji przez sieć komórkową, co pozwoliło na pojawienie się nowych przypadków wykorzystania.

Według danych IDC, zegarki i opaski na rękę stanowiły 95% sprzedawanej elektroniki noszonej. Z kolei sprzedaż ubrań ze zintegrowanymi sensorami - w tym butów do liczenia kroków, koszul, spodenek i innych przedmiotów sportowych - wzrosła o 58,6% rok do roku.

Czołówka rynku elektroniki noszonej w I kw. 2018 r. wg IDC
Firma Sprzedaż w I kw. 2018 r. [liczba urządzeń] Udział w rynku w I kw. 2018 r. Zmiana rok do roku
Apple 4,0 mln 16,1% 13,5%
Xiaomi 3,7 mln 14,8% 2,3%
Fitbit 2,2 mln 8,7% -28,1%
Huawei 1,3 mln 5,2% 147%
Garmin 1,3 mln 5% 9,1%
Inni 12,6 mln 20,3% -2,3%
Razem 25,1 mln 100% 1,2%
Powiązane treści
Elektronika noszona cały czas opiera się na smartwatchach
Wolniejszy wzrost w segmencie wearables
Obroty rynku elektroniki noszonej podwoją się do 2021 roku
Medyczna elektronika noszona coraz bardziej perspektywiczna
Apple ponownie globalnym liderem w produkcji elektroniki noszonej
Elektronika noszona w fazie szybkiego wzrostu
Sensory w elektronice noszonej - rynek oraz zastosowania obecne i przyszłe
Xiaomi staje się największym na świecie dostawcą elektroniki noszonej
Akumulatory tekstylne nadzieją producentów elektroniki noszonej
Do 2021 roku rynek elektroniki noszonej ulegnie potrojeniu
Wearables AI - nowy perspektywiczny segment elektroniki noszonej
Za 4 lata niemal połowa elektroniki noszonej będzie ładowana bezprzewodowo
Elektronika noszona - coraz atrakcyjniejsza dla przemysłu elektronicznego
Czujniki noszone - w teorii i w praktyce
Rynek elektroniki noszonej - szybki wzrost i dobre perspektywy
Kamery noszone wywołają nowy boom na rynku czujników obrazu
Elektronika noszona nakręci popyt na czujniki i akumulatory
Noszona elektronika przyda się wszystkim
Opracowano generatory wykorzystujące ruch mięśni do ładowania elektroniki noszonej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Gospodarka
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji
Gospodarka
Weller Tools świętuje 80 lat innowacji

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów