Elektronika noszona - wzrost zapewnia funkcjonalność

| Gospodarka

Zdaniem analityków IDC sprzedaż elektroniki noszonej w pierwszym kwartale 2018 roku zwolniła, gdyż klienci przestali kupować proste urządzenia o podstawowej funkcjonalności i skierowali swoje zainteresowanie ku aplikacjom bardziej złożonym - inteligentnym. Wzrost wyniósł tylko 1,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r. a sprzedaż - 25,1 mln urządzeń.

Elektronika noszona - wzrost zapewnia funkcjonalność

W sprzęcie o podstawowej funkcjonalności zanotowano przy tym spadek o prawie 10%, a w grupie urządzeń droższych i zaawansowanych wystąpił wzrost o niemal 25%.

Urządzenia zawierające wiele czujników i zaawansowane algorytmy umożliwiają firmom, takim jak Apple i Fitbit, identyfikację chorób i innych zaburzeń zdrowotnych. Prawie jedna trzecia wszystkich urządzeń przenośnych sprzedanych w pierwszym kwartale 2018 roku miała możliwość komunikacji przez sieć komórkową, co pozwoliło na pojawienie się nowych przypadków wykorzystania.

Według danych IDC, zegarki i opaski na rękę stanowiły 95% sprzedawanej elektroniki noszonej. Z kolei sprzedaż ubrań ze zintegrowanymi sensorami - w tym butów do liczenia kroków, koszul, spodenek i innych przedmiotów sportowych - wzrosła o 58,6% rok do roku.

Czołówka rynku elektroniki noszonej w I kw. 2018 r. wg IDC
Firma Sprzedaż w I kw. 2018 r. [liczba urządzeń] Udział w rynku w I kw. 2018 r. Zmiana rok do roku
Apple 4,0 mln 16,1% 13,5%
Xiaomi 3,7 mln 14,8% 2,3%
Fitbit 2,2 mln 8,7% -28,1%
Huawei 1,3 mln 5,2% 147%
Garmin 1,3 mln 5% 9,1%
Inni 12,6 mln 20,3% -2,3%
Razem 25,1 mln 100% 1,2%