Wearables AI - nowy perspektywiczny segment elektroniki noszonej

| Gospodarka Produkcja elektroniki

Bogacenie się społeczeństwa jest głównym czynnikiem przyspieszającym sprzedaż i akceptację inteligentnych urządzeń do noszenia na ciele (AI wearables). Coraz więcej wykwalifikowanych specjalistów, szybka industrializacja i rosnące zatrudnienie w branżach opartych na usługach sprzyjają producentom zaawansowanej elektroniki użytkowej. Wraz z rosnącą na całym świecie otyłością i częstymi chorobami krążenia rośnie również zapotrzebowanie na urządzenia do noszenia wśród konsumentów w celu monitorowania stanu zdrowia.

Wearables AI - nowy perspektywiczny segment elektroniki noszonej

Rynek inteligentnych opasek fitnesowych i zegarków smartwatch to około 85% elektroniki noszonej. Poza monitorowaniem tętna, liczeniem kroków i spalonych kalorii, takie smartwatche umożliwiają konsumentom wykonywanie i odbieranie połączeń oraz zdalne zarządzanie powiadomieniami. Rosnące wykorzystanie smartfonów w połączeniu z szybką łącznością internetową napędza rozwój rynku elektroniki noszonej.

Dlatego rynek tych urządzeń jest obecnie zdominowany przez dużych graczy od smartfonów, takich jak Apple, Samsung, Huawei i Xiaomi, którzy wykorzystują swoją globalną sieć dystrybucji, aby zwiększyć swoją obecność na rynku. Zznaczącymi graczami są także firmy Fitbit, Facebook, Microsoft, Garmin, Fossil, Bragi, Jabra, Antvr, Huami, Misfit i Google.

Na razie 90% rynku to sprzęt konsumencki, niemniej w kolejnych latach powstaną rozwiązania korporacyjne, by umożliwić pracownikom efektywną komunikację i współpracę w odległych lokalizacjach. W ciągu najbliższych 5 lat sprzedaż takich produktów ma wzrosnąć o ok. 50%.

W 2018 r. Europa miała ponad 25% udział w rynku AI wearables ze względu na bogatsze społeczeństwo, które jest w stanie sporo zapłacić za produkty klasy premium. W kolejnych latach najszybszy wzrost obserwowany będzie jednak w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie rynek zwiększać się będzie corocznie o ponad 50%.

Klienci z tego obszaru chętnie kupują takie produkty, a dodatkowo ich ceny szybko maleją. Na przykład w maju 2018 r. Xiaomi wprowadziła opaskę Mi Band 3 za 30 dolarów z wbudowanymi czujnikami, takimi jak optyczny czujnik tętna, czujnik przyspieszenia i krokomierz, co jest dla wielu klientów cenową okazją. Cały rynek AI wearables, łącznie z goglami 3D do gier, wzrośnie z poziomu 150 mln urządzeń za 35 mld dolarów w 2018 r. do ok. 170 mld w 2025 r. Średnie tempo wzrostu sięgnie 30%.