W okresie świątecznym motorem sprzedaży tego typu elektroniki były wprowadzone na rynek nowe modele w atrakcyjnych cenach. Długofalowym trendem w 2020 roku był wzrost wydatków konsumentów na elektronikę, w związku z sytuacją epidemiologiczną, zmuszającą do pozostania w domu.
- Programy fitness z możliwością realizacji ich w domu szybko stają się kluczowym elementem oferty urządzeń do noszenia dla wielu firm. Dodatkowo coraz większa różnorodność czujników instalowanych w urządzeniach do noszenia umożliwia użytkownikom i pracownikom służby zdrowia dokładniejsze śledzenia chorób - powiedział Jitesh Ubrani z IDC
Wzrost rynku wearables nie przyniósł dla wszystkich segmentów dodatnich wskaźników, ponieważ wiele firm zostało dotkniętych globalnym problemem z dostępnością półprzewodników. Dostawy elektronicznych opasek na rękę spadły kwartalnie o 17,8% i odpowiadały za 11,5% rynku wearables. Słuchawki bezprzewodowe odpowiadały za 62,4% sprzedaży elektroniki do noszenia. Na drugim miejscu uplasowały się smartwatche z udziałem na poziomie 24,1%.
Źródło: Electronics Weekly