W czwartym kwartale rynek wearables wzrósł o 82%

Według firmy analitycznej IDC w czwartym kwartale 2019 roku rynek elektroniki do noszenia wzrósł o 82,3%, a liczba dostaw urządzeń typu wearables wyniosła 118,9 mln sztuk, osiągając nowy rekord. Gigantyczny wzrost był spowodowany głównie przez rozpowszechnienie się słuchawek typu hearables, które zdobyły 55,3% całego rynku elektroniki noszonej. Inne popularne kategorie, które również odnotowały wzrost w ciągu kwartału, to smartwatche - 15,3% i opaski na rękę - 17,7%.

Posłuchaj
00:00

Urządzenia noszone na nadgarstkach zdobyły udział w całym rynku na poziomie 43,8%, w porównaniu z 68,6% w ostatnim sezonie wakacyjnym. Chociaż udział produktów tego typu spadł, sama kategoria w tym okresie wzrosła o 16,3%.

Przez cały rok firmy na całym świecie sprzedały 336,5 mln urządzeń typu wearables, co oznacza wzrost o 89% w porównaniu ze 178 milionami egzemplarzy dostarczonych w 2018 roku.

- Rok 2019 był znaczącym krokiem naprzód na światowym rynku elektroniki do noszenia. Słuchawki typu hearables przyczyniły się do powstania ogromnego segmentu dzięki wprowadzeniu nowych produktów i większej liczbie smartfonów bez gniazda słuchawkowego jack. To praktycznie zmusiło użytkowników do zakupu urządzeń typu hearables. Smartwatche i fitness trackery nie dały się całkowicie wypchnąć z rynku dzięki szerokiej ofercie modeli i ich atrakcyjnym cenom - powiedział Ramon Llamas, dyrektor zespołu ds. badań urządzeń typu wearables w firmie IDC.

- Konkurencja na ryku elektroniki do noszenia szybko się zaostrza, ponieważ firmy takie jak Apple i Samsung zdobywają coraz większy udział. Podczas, gdy ci giganci wywierają presję na resztę rynku, nadal istnieje wiele rozwiązań i różnic między mniejszymi markami - powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań urządzeń typu Mobile Device Trackers.

Główni dostawcy elektroniki do noszenia

W czwartym kwartale 2019 roku Apple dostarczyło na rynek 43,4 mln sztuk urządzeń typu wearables dzięki wprowadzeniu do oferty nowej wersji produktu AirPods, AirPods Pro i Apple Watch, a także urządzeń Beats obejmujących wiele przedziałów cenowych. Pomimo tego, że produkty Apple'a dobrze sobie radziły w ciągu kwartału, sprzedaż zegarków Apple Watch spadła o 5,2% w stosunku do roku ubiegłego, ponieważ firma doświadczyła zakłóceń w łańcuchu dostaw.

Xiaomi zajęło drugie miejsce na liście, z liczbą dostarczonych urządzeń noszonych na poziomie 12,8 mln sztuk, z czego 73,3% (9,4 mln) to opaski na rękę. Całkowity udział opasek w ofercie elektroniki do noszenia firmy Xiaomi od czwartego kwartału 2018 roku zmalał - wówczas odpowiadały one za 81,8% dostaw. To odzwierciedla rosnącą tendencję do sprzedaży słuchawek typu hearables i, w mniejszym stopniu, smartwatchy dostarczanych do Chin.

Samsung zajął trzecie miejsce dzięki solidnej ofercie produktów, a także sprzedaży urządzeń pod marką JBL i Infinity. Kluczem do sukcesu były smartwatche Galaxy Active i Active 2, które poszerzyły grono odbiorców od użytkowników urządzeń wielofunkcyjnych, po entuzjastów zdrowia i fitnessu. Za powiększenie grona konsumentów odpowiadała strategia połączenia urządzeń przenośnych ze smartfonami, która dodatkowo rozwinęła ich dystrybucję.

Pomimo nacisków politycznych Huawei zwiększył dostawy elektroniki do noszenia o 63,4%. Opaski na rękę odpowiadały za większość przesyłek, ale najbardziej rósł segment zegarków przeznaczonych dla młodszych konsumentów i modelu GT2. Huawei dodał także do swojej oferty kilka modeli hearables, utrzymując poziom dostosowany do innych liderów rynku.

Fitbit zamyka pierwszą piątkę i po raz pierwszy - po dwóch kolejnych latach spadku udziału przesyłek w rynku - odbił się w górę. Firma nadal polegała na swoich opaskach monitorujących kondycję, aby zwiększać udział, ale mimo to smartwatche osiągnęły nowy rekord dzięki sprzedaniu w tym roku 6 mln sztuk modelu Versa 2 i tańszej jego wersji Versa Lite i Ionic.

 

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Indyjski rynek wearables wzrósł o 144%
Amerykańskie firmy mają 55% udziału w rynku półprzewodników
W 2019 roku rynek ekranów do smartwatchy wzrósł o 31%
Rynek urządzeń wearables wzrósł o 28% w 2020 roku
Globalne dostawy smartwatchy wzrosną do 113 mln sztuk rocznie
Czwarty kwartał dla ST lepszy niż oczekiwano
Elektronika noszona cały czas opiera się na smartwatchach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
STARLight przyspiesza rozwój fotoniki krzemowej w Europie
Gospodarka
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Gospodarka
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów