- Rynek smartwatchy przeżywa fazę oszałamiającego wzrostu, a popyt wzrósł 20-krotnie w ciągu pięciu lat od 2014 do 2019 roku. W 2014 roku globalne dostawy wyświetlaczy do smartwatchy wyniosły zaledwie 9,4 mln sztuk. Liczba przesyłek wzrosła do prawie 200 milionów w 2019 r., ponieważ zegarki te stały się bardziej przydatne i funkcjonalne - powiedział Hiroshi Hayase z IHS Markit.
Ekrany w technologii AMOLED dalej pozostają preferowanym typem wyświetlaczy stosowanych w inteligentnych zegarkach ze względu na to, że są cieńsze od ekranów TFT-LCD. W związku z tym, że wyświetlacze przeznaczone dla smartwatchy charakteryzują się rozmiarem mniejszym niż 2 cale, firmy muszą zakupić odpowiednie wyposażenie potrzebne do produkcji takich ekranów.
Chiński producent komponentów elektronicznych BOE w trzecim kwartale 2019 roku odpowiadał za 28% dostaw ekranów na rynku smartwatchy. Kolejne miejsce zajmuje LG Display z 15% udziałem, a za nim firma Truly - 12%. Większość zamówień na ekrany do inteligentnych zegarków w tym okresie pochodziło od Huaweia i Xiaomi.
Źródło: Electronics Weekly