Indyjski rynek wearables wzrósł o 144%
| Gospodarka Mikrokontrolery i IoTRozwój indyjskiego rynku wearables napędzany był rekordowymi dostawami słuchawek i inteligentnych zegarków. W czwartym kwartale 2020 roku w Indiach zanotowano największy wzrost sprzedaży tych urządzeń. Według firmy analitycznej IDC krajowy rynek elektroniki noszonej wzrósł o 144,3% rok do roku. W 2020 roku Indie były jedynym krajem w pierwszej dwudziestce, który odnotował trzycyfrowy wzrost w tym segmencie, i nadal pozostają trzecim co do wielkości rynkiem na świecie.
- Słuchawki stały się jednymi z najbardziej poszukiwanych urządzeń elektronicznych w 2020 roku. Ich nowsze wersje, oferujące lepszą jakość dźwięku i wygląd, sprawiły, że stały się one wyznacznikiem trendów - powiedział Anisha Dumbre, analityk w indyjskiej jednostce IDC.
Dostawy słuchawek wzrosły ponad trzykrotnie w 2020 roku, w porównaniu z poprzednim rokiem, głównie dzięki wprowadzeniu na rynek urządzeń w atrakcyjnych cenach oraz rozszerzeniu zakresu wykorzystania poza rozrywkę, jak na przykład wirtualne spotkania i zdalne nauczanie. Najbardziej zyskały urządzenia wyposażone w technologię Truly Wireless Stereo (TWS), których sprzedaż wzrosła dziesięciokrotnie, osiągając w 2020 roku poziom 11,3 mln sztuk.
W roku ubiegłym sprzedaż elektronicznych opasek spadła o 34,3% rok do roku, po osiągnięciu szczytu w 2019 roku, kiedy to rok zamknięty został dostawami na poziomie 3,3 mln sztuk. Po wprowadzeniu opasek na rynek indyjski, rok 2020 był pierwszym rokiem, w którym kategoria ta odnotowała spadek. Rosnąca popularność zegarków smart, w podobnym przedziale cenowym co opaski na rękę, jest głównym czynnikiem spadku sprzedaży. W tej kategorii Xiaomi miało udział na poziomie 46,7%. Firma Realme, która dołączyła do tej branży w 2020 roku, zajęła drugie miejsce - z udziałem na poziomie 12,3%. Sprzedaż inteligentnych zegarków wzrosła o 139,3% rok do roku, osiągając 2,6 mln sztuk. W segmencie zegarków prowadziła firma Noise z 24,5% udziałem, a następnie Realme - z udziałem 15,7%. Smartwatche, które umożliwiają uruchamianie pobranych z repozytorium aplikacji, miały udział na poziomie 24,5%. Amerykański Apple nadal pozostaje liderem w kategorii smartwatchy, z 51% udziałem.
W 2020 roku słuchawki odpowiadały za 83,6% całego indyjskiego rynku elektroniki do noszenia. Sprzedano w tym czasie 30,4 mln sztuk. Największym dostawcą tych urządzeń była firma BoAt, która odpowiadała za jedną trzecią wysyłek. Samsung, w którego portfolio znajdują się JBL, Harman Kardon i Infinity, zajął drugie miejsce z 14,5% udziałem w rynku. BoAt prowadził również w segmencie słuchawek wyposażonych w technologię TWS, mając 24,6% udziału. Drugie miejsce zajęła firma Realme - 13,5%.
źródło: electronicsb2b.com