Spadek jest zdaniem analityków efektem przejściowej fazy rozwoju rynku, a nie spowolnienia oraz braku wystarczającej liczby funkcjonalnych produktów, takich które zapewniają wysokie walory użytkowe. Niestety na razie największa część rynku należy do relatywnie drogich zegarków - 46 mln sztuk w 2018 r., o 39% więcej niż w 2017 r. Dopiero gdy pojawią się w handlu smartwatche w cenach poniżej 200 dolarów, a także nowe produkty z obszaru marek dziecięcych, modowych i sportowych jest szansa na zmianę trendu.
Ogólnie ilościowo sprzedaż inteligentnych zegarków ma rosnąć średnio 19,5% rocznie do 2022 roku, do 94 mln sztuk, zbliżając się do połowy całego rynku elektroniki noszonej. Cała reszta, czyli opaski na rękę, monitory sportowe i trenażery, będą sprzedawać się w mniej więcej tej samej ilości.
| Prognoza wzrostu sprzedaży elektroniki noszonej wg IDC | |||||
| Produkt | Sprzedaż 2018 r. [mln sztuk] | Udział w rynku [%] | Sprzedaż w 2022 r. [mln sztuk] | Udział w rynku [%] | Wzrost 2018-2022 [%] |
| Ubrania | 2,9 | 2,4 | 10,5 | 5,5 | 37,5 |
| Słuchawki | 2,1 | 1,7 | 12,3 | 6,5 | 56,3 |
| Zegarki | 72,4 | 59,1 | 121,1 | 63,6 | 13,7 |
| Opaski | 44,2 | 36 | 45,5 | 23,9 | 0,8 |
| Reszta | 1 | 0,8 | 0,9 | 0,5 | -4,2 |
| Prognoza wzrostu sprzedaży inteligentnych zegarków wg systemów operacyjnych i wiodących marek wg IDC |
|||||
| Klasa | Sprzedaż 2018 r. [mln sztuk] | Udział w rynku [%] | Sprzedaż w 2022 r. [mln sztuk] | Udział w rynku [%] | Wzrost 2018-2022 [%] |
| Android | 8,7 | 18,9 | 20,9 | 22,2 | 24,3 |
| Android Wear | 4,4 | 9,4 | 19,9 | 21,1 | 46,2 |
| Tizen | 4 | 8,6 | 5,5 | 5,8 | 8,4 |
| WatchOS | 21,7 | 47 | 34,2 | 36,2 | 12 |
| Inne | 7,4 | 16 | 13,8 | 14,7 | 17 |
| Razem | 46,2 | 100 | 94,3 | 100 | 19,5 |