Apple ponownie globalnym liderem w produkcji elektroniki noszonej

Apple po raz kolejny okazał się największym producentem elektronicznego sprzętu przeznaczonego do noszenia po tym, jak trzecia generacja Apple Watcha, wprowadzona do sprzedaży we wrześniu, pomogła pokonac chińską firmę Xiaomi. Nowe urządzenie, pierwsze takie u Apple'a, które łączy się z Internetem bez pośrednictwa smartfona, sprawiło, że w trzecim kwartale 2017 r. trafiło na rynek 3,9 mln smatrwatchy amerykańskiego giganta.

Posłuchaj
00:00

Według danych analityków Canalys trzecia generacja Apple Watcha stanowiła tylko 800 tys. ogólnej liczby tych urządzeń ze względu na problemy w łańcuchu dostaw, co dobrze wróży Apple'owi wkraczającemu w lukratywny okres świąteczny. Trzeci kwartał to tradycyjnie najsłabsze miesiące sprzedaży elektroniki noszonej ponieważ wielu konsumentów wstrzymuje się z zakupem do Bożego Narodzenia.

Całkowita wielkość sprzedaży smartwatchy Apple'a ukazała duży skok z 2,8 miliona urządzeń, które rynek wchłonął rok wcześniej. Daje to Apple'owi 23% udziału w globalnym rynku, co stanowi nieznaczną przewagę nad chińską firmą Xiaomi obejmującą 21%, która była liderem branży wearables w poprzednim kwartale. CEO Tim Cook zaznaczył w najnowszym raporcie Apple'a, że ​​sprzedaż smartwatchy wzrosła o 50% już trzeci kwartał z rzędu dzięki koncentracji na oferowanym w urządzeniach monitoringu zdrowia.

źródło: TechCrunch

Powiązane treści
Apple zatrudnił szefa działu zajmującego się sztuczną inteligencją w firmie Google
W 2018 roku Apple kupi nawet 270 milionów paneli do smartfonów
Apple zbuduje w Chinach drugie centrum danych
Apple kupuje tereny pod budowę kampusu
Obroty rynku elektroniki noszonej podwoją się do 2021 roku
Apple przeprasza użytkowników za celowe spowalnianie iPhonów
Światowy rynek wearables rośnie
Siemens prezentuje pierwszy system eHighway w USA
Hon Hai zwiększa dostawy iPhone'a X
W bieżącym roku Apple Watch ma być sprzedany w ilości 15 milionów sztuk
Xiaomi staje się największym na świecie dostawcą elektroniki noszonej
Do 2021 roku rynek elektroniki noszonej ulegnie potrojeniu
Za 4 lata niemal połowa elektroniki noszonej będzie ładowana bezprzewodowo
Elektronika noszona - coraz atrakcyjniejsza dla przemysłu elektronicznego
Rynek elektroniki noszonej - szybki wzrost i dobre perspektywy
TAG Heuer, Google i Intel wspólnie skonstruują szwajcarski smartwatch
Elektronika noszona - wzrost zapewnia funkcjonalność
Elektronika noszona cały czas opiera się na smartwatchach
Wolniejszy wzrost w segmencie wearables
Medyczna elektronika noszona coraz bardziej perspektywiczna
Wearables AI - nowy perspektywiczny segment elektroniki noszonej
Kapitalizacja rynkowa Apple przekroczyła bilion dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów