Według danych analityków Canalys trzecia generacja Apple Watcha stanowiła tylko 800 tys. ogólnej liczby tych urządzeń ze względu na problemy w łańcuchu dostaw, co dobrze wróży Apple'owi wkraczającemu w lukratywny okres świąteczny. Trzeci kwartał to tradycyjnie najsłabsze miesiące sprzedaży elektroniki noszonej ponieważ wielu konsumentów wstrzymuje się z zakupem do Bożego Narodzenia.
Całkowita wielkość sprzedaży smartwatchy Apple'a ukazała duży skok z 2,8 miliona urządzeń, które rynek wchłonął rok wcześniej. Daje to Apple'owi 23% udziału w globalnym rynku, co stanowi nieznaczną przewagę nad chińską firmą Xiaomi obejmującą 21%, która była liderem branży wearables w poprzednim kwartale. CEO Tim Cook zaznaczył w najnowszym raporcie Apple'a, że sprzedaż smartwatchy wzrosła o 50% już trzeci kwartał z rzędu dzięki koncentracji na oferowanym w urządzeniach monitoringu zdrowia.
źródło: TechCrunch