wersja mobilna
Online: 737 Piątek, 2018.02.23

Biznes

Za 4 lata niemal połowa elektroniki noszonej będzie ładowana bezprzewodowo

czwartek, 21 lipca 2016 12:42

Rynek technologii elektroniki noszonej nie przestaje rozwijać się w szybkim tempie i według prognoz analityków z firmy IHS w 2020 r. będzie wart 40 mld dolarów. W roku ubiegłym sprzedano 23 miliony urządzeń wszytych w ubranie lub przeznaczonych do noszenia bezpośrednio na ciele, przystosowanych do ładowania bezprzewodowego. W 2020 r. 40% wszystkich urządzeń dostarczonych na rynek elektroniki noszonej będzie można ładować bezprzewodowo, prognozuje IHS.

Największą część galanterii elektronicznej ładowanej bezprzewodowo stanowić mają inteligentne zegarki. Zarówno zegarki Apple'a, jak i Gear S2 Samsunga wyposażone są w technologię do indukcyjnego ładowania bezprzewodowego, jest to w nich zresztą wyłączny sposób naładowania akumulatorka. Analitycy przewidują, że inteligentne zegarki obu firm do roku 2020 stanowić będą prawie połowę globalnej sprzedaży wszystkich inteligentnych zegarków.

Ładowanie bezprzewodowe jest funkcją pożądaną przez klientów w urządzeniach noszonych ze względu na wygodę w porównaniu do ładowania przez łącze USB lub tradycyjną ładowarkę. W przeciwieństwie do wielu smartfonów, które można ładować na oba sposoby, inteligentne zegarki, jak i wiele innych elektronicznych urządzeń noszonych, ładuje się wyłącznie bezprzewodowo. Poza zegarkami i smartfonami ładowanie bez użycia kabla stosowane jest w takich urządzeniach, jak tablety, opaski fitness czy sprzęt gospodarstwa domowego. Najczęściej stosowane metody ładowania bezprzewodowego opierają się na wykorzystaniu indukcji elektromagnetycznej bądź rezonansu magnetycznego.

Rynek ładowania bezprzewodowego w zakresie elektroniki noszonej w latach 2014-2020 w mln dolarów, źródło: IHS
 

World News 24h

piątek, 23 lutego 2018 12:01

AU Optronics will begin to ship 8K TV panels in sizes ranging from 65- to 85-inch in the first half of 2018, while also ramping up shipments of all-screen displays for handset applications, according to Liao Wei-lun, president of AUO's video products business group. Shipments of TV panels in 65-inch and above sizes will be a major focus of AUO as global sales of 65- and 70-inch TVs and display products are expected to grow 40% and 50% on year, respectively, in 2018, Liao reasoned. The penetration rate of 65-inch and above sizes of 8K TVs will start gaining momentum in 2018 and reach 10% in 2020, Liao said, adding that AUO will begin volume production of 8K TV panels soon to cash in on the emerging trend.

więcej na: www.digitimes.com