W bieżącym roku Apple Watch ma być sprzedany w ilości 15 milionów sztuk
| Gospodarka ArtykułyWedług źródeł związanych z łąńcuchem dostaw, wraz z gotowością firmy Apple do wprowadzenia na rynek trzeciej generacji zegarków Apple Watch, producent oczekuje, że w czwartym kwartale sprzedaż jego smartwatchy wzrośnie do 4,5 miliona sztuk, co będzie oznaczało sprzedaż w całym roku 2017 sięgającą 15 milionów tych urządzeń. Te same źródła szacują, że sprzedaż w 2018 roku wzrośnie do 20 milionów sztuk.
Mimo dobrej rynkowej pozycji urządzenia Apple Watch, co mogłoby wskazywać na zapotrzebowanie na tego typu urządzenia, inni producenci obserwują słabnące zainteresowanie elektroniką noszoną. Firmy Xiaomi i Fitbit notują dobrą sprzedaż inteligentnych opasek, podczas gdy sprzedaż smartwatchy Samsunga, LG, Huaweia i Motoroli pozostaje słaba. Firma Asustek Computer postanowiła wycofać się z tego rynku, a Intel redukuje personel i zasoby R&D związane z elektroniką noszoną.
Jak twierdzą branżowe źródła, wysokie ceny smartwatchy, słaba żywotność baterii, pokrywające się ze smartfonami funkcjonalności oraz jeszcze nie w pełni zintegrowany ekosystem sprawiły, że popyt nie osiągnął oczekiwanego poziomu.
Choć pierwsza generacja Apple Watchy osiągnęła w 2015 r. sprzedaż poniżej 5 milionów sztuk, model drugiej generacji od momentu jego udostępnienia we wrześniu 2016 r. sprzedaje się bardzo dobrze. Dzięki uaktualnieniu aplikacji i funkcji komunikacyjnych Apple oczekuje znacznego zwiększenia wielkości sprzedaży smartwatchy trzeciej generacji.
Najnowsze zegarki Apple Watch produkować będzie firma Quanta Computer, a do łańcucha dostaw w 2018 r. przystąpić może też Compal Electronics.
źródło: DigiTimes