Mimo dobrej rynkowej pozycji urządzenia Apple Watch, co mogłoby wskazywać na zapotrzebowanie na tego typu urządzenia, inni producenci obserwują słabnące zainteresowanie elektroniką noszoną. Firmy Xiaomi i Fitbit notują dobrą sprzedaż inteligentnych opasek, podczas gdy sprzedaż smartwatchy Samsunga, LG, Huaweia i Motoroli pozostaje słaba. Firma Asustek Computer postanowiła wycofać się z tego rynku, a Intel redukuje personel i zasoby R&D związane z elektroniką noszoną.
Jak twierdzą branżowe źródła, wysokie ceny smartwatchy, słaba żywotność baterii, pokrywające się ze smartfonami funkcjonalności oraz jeszcze nie w pełni zintegrowany ekosystem sprawiły, że popyt nie osiągnął oczekiwanego poziomu.
Choć pierwsza generacja Apple Watchy osiągnęła w 2015 r. sprzedaż poniżej 5 milionów sztuk, model drugiej generacji od momentu jego udostępnienia we wrześniu 2016 r. sprzedaje się bardzo dobrze. Dzięki uaktualnieniu aplikacji i funkcji komunikacyjnych Apple oczekuje znacznego zwiększenia wielkości sprzedaży smartwatchy trzeciej generacji.
Najnowsze zegarki Apple Watch produkować będzie firma Quanta Computer, a do łańcucha dostaw w 2018 r. przystąpić może też Compal Electronics.
źródło: DigiTimes