Google próbuje wejść na rynek elektroniki noszonej

Google Alphabet złożył ofertę przejęcia amerykańskiego producenta urządzeń do noszenia - Fitbit, by zdobyć kawałek rynku fitness trackerów i smartwatchy. Pomimo tego, że w opracowywaniu smartfonów Google poszedł w ślady takich firm, jak Apple i Samsung, to jednak w swojej ofercie nie posiada żadnych urządzeń typu wearable.

Posłuchaj
00:00

Według źródeł, nie ma pewności, że prowadzone negocjacje między Google'm a Fitbitem doprowadzą do jakiejkolwiek umowy. Obecnie nie można ustalić ceny jaką może zaoferować technologiczny gigant. Ewentualny kontrakt pozwoliłby Fitbitowi zająć dominujące miejsce na rynku urządzeń monitorujących kondycję, który obecnie przepełniony jest tańszymi ofertami chińskich firm, takich jak Huawei i Xiaomi.

W lipcu Fitbit obniżył prognozowane przychody na 2019 rok, a jako powód firma wskazała rozczarowującą sprzedaż nowego, najtańszego smartwatcha Versa Lite, którego cena wynosi 160 dolarów, przy czym za jego pełną wersję trzeba zapłacić 200 dolarów.

Fitbit był pionierem w branży urządzeń typu wearable i współpracuje z ubezpieczycielami oraz dokonuje przejęć na rynku opieki zdrowotnej w celu dywersyfikacji źródła przychodów. Analitycy twierdzą, że duża część wartości firmy może teraz leżeć w gromadzonych danych dotyczących zdrowia. W sierpniu 2019 roku firma ogłosiła, że zawarła umowę z rządem Singapuru na dostarczenie monitorów aktywności i usług w ramach programu zdrowotnego, który według doniesień może dotrzeć do 1 mln użytkowników. W tym czasie Fitbit wypuścił na rynek swój najnowszy smartwatch - Versa 2, który oferuje asystenta głosowego Alexa firmy Amazon, płatności online i pamięć umożliwiającą przechowywanie plików muzycznych.

Firma Fitbit nie byłaby pierwszą, z którą Google zawrze umowę w sektorze urządzeń noszonych. Grupa Fossil ogłosiła w styczniu, że za kwotę 40 mln dolarów sprzeda amerykańskiemu koncernowi własność intelektualną związaną z opracowywaną przez Google'a technologią smartwatcha. Plany Google'a dotyczące tych zasobów nie są jasne.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sprzedaż elektroniki noszonej na świecie wzrosła o blisko 95%
Akumulatory tekstylne nadzieją producentów elektroniki noszonej
Alibaba zainwestuje prawie 1,5 mld dolarów w sztuczną inteligencję dla IoT
Murata prezentuje najmniejszy na świecie moduł sztucznej inteligencji
Wearables AI - nowy perspektywiczny segment elektroniki noszonej
Elektronika noszona w fazie szybkiego wzrostu
Google przeznaczy 10 mld dolarów na przyspieszenie digitalizacji w Indiach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Na całym świecie brakuje specjalistów od technologii półprzewodników
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Gospodarka
Najmniejszy na świecie komputer z Intel Core 13. generacji – AAEON de next-RAP8 wkracza na rynek embedded
Technika
Dotykowe czujniki indukcyjne - nowy wymiar interfejsu HMI

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów