Google próbuje wejść na rynek elektroniki noszonej

Google Alphabet złożył ofertę przejęcia amerykańskiego producenta urządzeń do noszenia - Fitbit, by zdobyć kawałek rynku fitness trackerów i smartwatchy. Pomimo tego, że w opracowywaniu smartfonów Google poszedł w ślady takich firm, jak Apple i Samsung, to jednak w swojej ofercie nie posiada żadnych urządzeń typu wearable.

Posłuchaj
00:00

Według źródeł, nie ma pewności, że prowadzone negocjacje między Google'm a Fitbitem doprowadzą do jakiejkolwiek umowy. Obecnie nie można ustalić ceny jaką może zaoferować technologiczny gigant. Ewentualny kontrakt pozwoliłby Fitbitowi zająć dominujące miejsce na rynku urządzeń monitorujących kondycję, który obecnie przepełniony jest tańszymi ofertami chińskich firm, takich jak Huawei i Xiaomi.

W lipcu Fitbit obniżył prognozowane przychody na 2019 rok, a jako powód firma wskazała rozczarowującą sprzedaż nowego, najtańszego smartwatcha Versa Lite, którego cena wynosi 160 dolarów, przy czym za jego pełną wersję trzeba zapłacić 200 dolarów.

Fitbit był pionierem w branży urządzeń typu wearable i współpracuje z ubezpieczycielami oraz dokonuje przejęć na rynku opieki zdrowotnej w celu dywersyfikacji źródła przychodów. Analitycy twierdzą, że duża część wartości firmy może teraz leżeć w gromadzonych danych dotyczących zdrowia. W sierpniu 2019 roku firma ogłosiła, że zawarła umowę z rządem Singapuru na dostarczenie monitorów aktywności i usług w ramach programu zdrowotnego, który według doniesień może dotrzeć do 1 mln użytkowników. W tym czasie Fitbit wypuścił na rynek swój najnowszy smartwatch - Versa 2, który oferuje asystenta głosowego Alexa firmy Amazon, płatności online i pamięć umożliwiającą przechowywanie plików muzycznych.

Firma Fitbit nie byłaby pierwszą, z którą Google zawrze umowę w sektorze urządzeń noszonych. Grupa Fossil ogłosiła w styczniu, że za kwotę 40 mln dolarów sprzeda amerykańskiemu koncernowi własność intelektualną związaną z opracowywaną przez Google'a technologią smartwatcha. Plany Google'a dotyczące tych zasobów nie są jasne.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sprzedaż elektroniki noszonej na świecie wzrosła o blisko 95%
Akumulatory tekstylne nadzieją producentów elektroniki noszonej
Alibaba zainwestuje prawie 1,5 mld dolarów w sztuczną inteligencję dla IoT
Murata prezentuje najmniejszy na świecie moduł sztucznej inteligencji
Wearables AI - nowy perspektywiczny segment elektroniki noszonej
Elektronika noszona w fazie szybkiego wzrostu
Google przeznaczy 10 mld dolarów na przyspieszenie digitalizacji w Indiach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Technika
Układy SoC serii Dragonwing IQ9 firmy Qualcomm do systemów edge AI nowej generacji
Technika
PSOC Edge - nowa generacja MCU do AI
Gospodarka
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów