Google próbuje wejść na rynek elektroniki noszonej

| Gospodarka

Google Alphabet złożył ofertę przejęcia amerykańskiego producenta urządzeń do noszenia - Fitbit, by zdobyć kawałek rynku fitness trackerów i smartwatchy. Pomimo tego, że w opracowywaniu smartfonów Google poszedł w ślady takich firm, jak Apple i Samsung, to jednak w swojej ofercie nie posiada żadnych urządzeń typu wearable.

Google próbuje wejść na rynek elektroniki noszonej

Według źródeł, nie ma pewności, że prowadzone negocjacje między Google'm a Fitbitem doprowadzą do jakiejkolwiek umowy. Obecnie nie można ustalić ceny jaką może zaoferować technologiczny gigant. Ewentualny kontrakt pozwoliłby Fitbitowi zająć dominujące miejsce na rynku urządzeń monitorujących kondycję, który obecnie przepełniony jest tańszymi ofertami chińskich firm, takich jak Huawei i Xiaomi.

W lipcu Fitbit obniżył prognozowane przychody na 2019 rok, a jako powód firma wskazała rozczarowującą sprzedaż nowego, najtańszego smartwatcha Versa Lite, którego cena wynosi 160 dolarów, przy czym za jego pełną wersję trzeba zapłacić 200 dolarów.

Fitbit był pionierem w branży urządzeń typu wearable i współpracuje z ubezpieczycielami oraz dokonuje przejęć na rynku opieki zdrowotnej w celu dywersyfikacji źródła przychodów. Analitycy twierdzą, że duża część wartości firmy może teraz leżeć w gromadzonych danych dotyczących zdrowia. W sierpniu 2019 roku firma ogłosiła, że zawarła umowę z rządem Singapuru na dostarczenie monitorów aktywności i usług w ramach programu zdrowotnego, który według doniesień może dotrzeć do 1 mln użytkowników. W tym czasie Fitbit wypuścił na rynek swój najnowszy smartwatch - Versa 2, który oferuje asystenta głosowego Alexa firmy Amazon, płatności online i pamięć umożliwiającą przechowywanie plików muzycznych.

Firma Fitbit nie byłaby pierwszą, z którą Google zawrze umowę w sektorze urządzeń noszonych. Grupa Fossil ogłosiła w styczniu, że za kwotę 40 mln dolarów sprzeda amerykańskiemu koncernowi własność intelektualną związaną z opracowywaną przez Google'a technologią smartwatcha. Plany Google'a dotyczące tych zasobów nie są jasne.

źródło: Reuters

Zobacz również