Huawei stawia na ekspansję w Europie
| Gospodarka Produkcja elektronikiHuawei zdecydował się na dążenie do wzmocnienia swojej pozycji w Europie dzięki smartfonom klasyfikowanym jako średniobudżetowe, które oferują między innymi nowe funkcje aparatu oraz niższą cenę niż modele rywali, takich jak Samsung czy Apple. Motorem napędowym europejskiej ekspansji ma być obecnie model Honor View 20, w Chinach wprowadzony w grudniu, a w Paryżu pokazany we wtorek. Cena smartfona ma się zaczynać od 549 euro.
Jednym z atutów telefonu ma być 48-megapikselowy aparat, który może na przykład zrobić kilka zdjęć na raz i połączyć najlepsze cechy z każdego z nich w jednym zdjęciu 12-megapikselowym. Ma również drugi moduł aparatu, który może służyć do robienia zdjęć 3D, a także 25-megapikselowy aparat przedni, umieszczony w otworze w ekranie.
Atrakcyjność smartfonów Honor, czyli submarki z portfolio smartfonów Huaweia, polega na tym, że wiele zaawansowanych funkcji z najwyższej klasy telefonów Huaweia można mieć za znacznie niższą cenę. Jednak Honor stanowił tańszą alternatywę dla droższych smartfonów marki Huawei początkowo, a teraz firma stopniowo zwiększa ceny marki Honor.
Dla Huaweia Europa stała się drugim co do wielkości rynkiem zbytu, co czyni ją ważnym regionem dla dalszej międzynarodowej ekspansji firmy, która stara się również wzmocnić swoją obecność w Stanach Zjednoczonych.
W zeszłym roku Huawei wyprzedził Apple'a, by stać się drugim największym sprzedawcą smartfonów po Samsungu. Według Gartnera w trzecim kwartale ubiegłego roku chińska firma miała rynkowy udział na poziomie 13,4% globalnie, w porównaniu z 18,9% światowego udziału Samsunga i 11,8% Apple'a.
źródło: Reuters