Huawei stawia na ekspansję w Europie

Huawei zdecydował się na dążenie do wzmocnienia swojej pozycji w Europie dzięki smartfonom klasyfikowanym jako średniobudżetowe, które oferują między innymi nowe funkcje aparatu oraz niższą cenę niż modele rywali, takich jak Samsung czy Apple. Motorem napędowym europejskiej ekspansji ma być obecnie model Honor View 20, w Chinach wprowadzony w grudniu, a w Paryżu pokazany we wtorek. Cena smartfona ma się zaczynać od 549 euro.

Posłuchaj
00:00

Jednym z atutów telefonu ma być 48-megapikselowy aparat, który może na przykład zrobić kilka zdjęć na raz i połączyć najlepsze cechy z każdego z nich w jednym zdjęciu 12-megapikselowym. Ma również drugi moduł aparatu, który może służyć do robienia zdjęć 3D, a także 25-megapikselowy aparat przedni, umieszczony w otworze w ekranie.

Atrakcyjność smartfonów Honor, czyli submarki z portfolio smartfonów Huaweia, polega na tym, że wiele zaawansowanych funkcji z najwyższej klasy telefonów Huaweia można mieć za znacznie niższą cenę. Jednak Honor stanowił tańszą alternatywę dla droższych smartfonów marki Huawei początkowo, a teraz firma stopniowo zwiększa ceny marki Honor.

Dla Huaweia Europa stała się drugim co do wielkości rynkiem zbytu, co czyni ją ważnym regionem dla dalszej międzynarodowej ekspansji firmy, która stara się również wzmocnić swoją obecność w Stanach Zjednoczonych.

W zeszłym roku Huawei wyprzedził Apple'a, by stać się drugim największym sprzedawcą smartfonów po Samsungu. Według Gartnera w trzecim kwartale ubiegłego roku chińska firma miała rynkowy udział na poziomie 13,4% globalnie, w porównaniu z 18,9% światowego udziału Samsunga i 11,8% Apple'a.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Problemy Huaweia mogą opóźnić wdrożenie europejskiej sieci 5G
Huawei zbuduje centra danych w Afryce Południowej
UE rozważa możliwości wyłączenia chińskich firm z procesu tworzenia sieci 5G
Huawei spodziewa się, że w 2019 roku będzie numerem 1 wśród dostawców smartfonów
Czy konkurencja na rynku składanych smartfonów będzie coraz silniejsza?
Huawei zainwestuje w Europie 50 mln dolarów
ARM zadaje firmie Huawei potężny cios
Huawei sprzedaje serwery z własnymi chipami
Huawei traci udziały w sprzedaży na tajwańskim rynku
Rozwój 5G w Chinach wyniesie Huaweia na pozycję globalnego lidera sprzedaży smartfonów
Huawei złożył w 2018 roku rekordową liczbę wniosków patentowych
Współdziałanie w ramach VR OpenLab szansą na szybki rozwój VR w chmurze
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
SK hynix dołącza do Samsunga jako największy producent pamięci na świecie
Gospodarka
Microchip zawiera umowę partnerską z Delta Electronics w sprawie rozwiązań z węglika krzemu
Gospodarka
TSMC przebija prognozy i osiąga rekordowy kwartalny zysk w wysokości 13,5 mld dolarów

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów