Współdziałanie w ramach VR OpenLab szansą na szybki rozwój VR w chmurze

Podczas 16. konferencji Huawei Global Analyst Summit (HAS), firma Huawei wraz z partnerami biznesowymi takimi, jak NVIDIA, BOE, Cyber Cloud, Letin VR, Skyworth VR, Pico, DPVR, iQIY oraz Growlib, zrzeszonymi w ramach VR OpenLab, zaprezentowała inicjatywę Dual-G Cloud VR. Zgodnie z jej założeniami, Huawei iLab i X Labs będą wykorzystywane jako ośrodki pełniące role inkubatorów dla dostawców usług, platform i urządzeń końcowych, a także układów scalonych i ekranów.

Posłuchaj
00:00

Inicjatywa Dual-G Cloud VR daje szansę zbudowania rozwiązań biznesowych Gigaband i 5G Cloud VR. Ponadto pozwala na zbadanie możliwości w zakresie gigabitowych domowych usług szerokopasmowych i 5G. Dodatkowo inicjatywa ma na celu promowanie ciągłych innowacji w branży, przy jednoczesnym przyspieszeniu komercyjnego wykorzystania VR w chmurze na dużą skalę.

Szybki rozwój globalnej branży VR/AR stał się jedną z kluczowych sił napędowych ciągłych innowacji w sektorze ICT. Zgodnie z prognozą IDC, wartość globalnego rynku AR/VR przekroczy w 2019 r. poziom 20,4 mld USD, a łączne roczne tempo wzrostu pozostanie na poziomie 69,6% przez następne trzy lata.

VR OpenLab

Huawei wraz z partnerami oficjalnie uruchomił plan współpracy VR OpenLab podczas Global Ultra-Broadband Forum 2017. Współpraca ta zakłada m.in. promowanie innowacji oraz zbudowanie kompletnego ekosystemu VR w chmurze. Po ponad roku prac firmom udało się stworzyć ekosystem VR w chmurze, który obejmuje całą branżę, w tym innowacyjną platformę renderowania, platformę agregacji treści oraz urządzenie do VR w chmurze typu all-in-one. Ponadto, China Mobile Fujian, China Telecom i inni operatorzy rozpoczęli komercyjne testy wykorzystania VR w chmurze.

W obszarze B2B partnerzy skupieni w VR OpenLab chcą położyć nacisk na inkubację biznesową w sektorach takich, jak film, edukacja i opieka zdrowotna oraz umożliwienie cyfrowej transformacji przedsiębiorstw poprzez VR. W ramach rozwiązań konsumenckich podejmowane aktywności obejmą portale społecznościowe, za pośrednictwem których użytkownicy będą mieli możliwość korzystania z wysokiej jakości usług VR, a także obszary takie jak edukacja, kino domowe czy webcasting.

W oparciu o plan działania VR OpenLab wszystkie firmy będą współpracować w celu pozyskania 100 000 użytkowników VR w chmurze w 2019 r.

Źródło: Huawei

Powiązane treści
Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów
Rynek rzeczywistości rozszerzonej osiągnie w 2020 r. wartość 100 mld dolarów
HTC zamierza wejść na rynek usług strumieniowania VR
W 2020 r. sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej osiągnie 43 mln sztuk
STMicroelectronics i Quanta wspólnie opracują okulary AR
Usługi chmurowe motorem sprzedaży serwerów
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Wyświetlacze i innowacje w optoelektronice zmienią branżę AR i VR
Microsoft i Oracle ogłaszają współpracę
Popyt na usługi chmurowe mocno przekracza kilkuletnie prognozy
Huawei złożył w 2018 roku rekordową liczbę wniosków patentowych
Huawei zbuduje centra danych w Afryce Południowej
Huawei stawia na ekspansję w Europie
Huawei spodziewa się, że w 2019 roku będzie numerem 1 wśród dostawców smartfonów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Contrans współpracuje z EPT
Gospodarka
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Gospodarka
POLYN Technology wprowadza innowacyjny zestaw ewaluacyjny do monitorowania opon
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów