Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów

Według IDC, światowe wydatki na rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną (AR/VR) osiągną w 2020 r. 18,8 mld dolarów, co oznacza wzrost o 78,5% w stosunku do 10,5 mld dolarów, które zgodnie z prognozami zostaną przeznaczone na ten segment w roku bieżącym. Jak dodaje IDC, wydatki na produkty i usługi AR/VR będą w latach 2019-2023 charakteryzowały się silnym wzrostem, ze współczynnikiem CAGR na poziomie 77,0%.

Posłuchaj
00:00

IDC raportuje, że światowym wydatkom na rozwiązania AR/VR przewodzić będą sektory komercyjne, których łączny udział w wydatkach całkowitych wzrośnie z mniej niż 50% w 2020 roku do 68,8% w 2023. Branże komercyjne, które na wymienione technologie wydać mają najwięcej, to handel detaliczny - 1,5 mld dolarów i produkcja dyskretna - 1,4 mld dolarów.

W 2020 r. przypadki użycia komercyjnego będą stanowiły prawie połowę wszystkich wydatków na AR/VR, przy czym na czele znajdą się inwestycje w szkolenia (2,6 mld dolarów) i zastosowania przemysłowe (914 mln dolarów). Wydatki w zakresie zastosowań konsumenckich napędzane będą przez dwa główne zastosowania - gry VR (3,3 mld dolarów) oraz funkcje wizualizacyjne VR (1,4 mld dolarów). Wydatki konsumenckie będą jednak w 2020 r. stanowiły tylko nieco ponad jedną trzecią wszystkich wydatków na AR/VR.

Według prognozy za prawie dwie trzecie wszystkich wydatków na AR/VR odpowiadać będzie sprzęt, a dalej oprogramowanie i usługi. Wydatki na usługi osiągną wysokie wartości CAGR: na integrację systemów - 113,4%, na usługi konsultingowe - 99,9% i na tworzenie aplikacji niestandardowych - 96,1%. Z kolei wydatki na oprogramowanie będą miały CAGR na poziomie 78,2%.

Z dwóch rodzajów sztucznych rzeczywistości początkowo większe będą wydatki na rozwiązania VR niż na AR. Jednak silny wzrost wydatków na sprzęt, oprogramowanie i usługi AR (CAGR 164,9%) spowoduje, że do końca prognozy całkowite wydatki na AR znacznie wyprzedzą wydatki na VR.

W ujęciu geograficznym w 2020 r. w wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość najwięcej inwestować będą Chiny - 5,8 mld dolarów, następnie Stany Zjednoczone - 5,1 mld, Europa Zachodnia - 3,3 mld oraz Japonia - 1,8 mld dolarów.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Współdziałanie w ramach VR OpenLab szansą na szybki rozwój VR w chmurze
W 2020 r. sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej osiągnie 43 mln sztuk
Dostawy sprzętu AR i VR wzrosną w tym roku o 29%
Wyświetlacze i innowacje w optoelektronice zmienią branżę AR i VR
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Gospodarka
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Technika
Produkty Broadcom - optoelektronika i automatyka dla przemysłu i nie tylko
Gospodarka
San'an i Inari przejmują Lumileds

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów