Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów

| Gospodarka

Według IDC, światowe wydatki na rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną (AR/VR) osiągną w 2020 r. 18,8 mld dolarów, co oznacza wzrost o 78,5% w stosunku do 10,5 mld dolarów, które zgodnie z prognozami zostaną przeznaczone na ten segment w roku bieżącym. Jak dodaje IDC, wydatki na produkty i usługi AR/VR będą w latach 2019-2023 charakteryzowały się silnym wzrostem, ze współczynnikiem CAGR na poziomie 77,0%.

Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów

IDC raportuje, że światowym wydatkom na rozwiązania AR/VR przewodzić będą sektory komercyjne, których łączny udział w wydatkach całkowitych wzrośnie z mniej niż 50% w 2020 roku do 68,8% w 2023. Branże komercyjne, które na wymienione technologie wydać mają najwięcej, to handel detaliczny - 1,5 mld dolarów i produkcja dyskretna - 1,4 mld dolarów.

W 2020 r. przypadki użycia komercyjnego będą stanowiły prawie połowę wszystkich wydatków na AR/VR, przy czym na czele znajdą się inwestycje w szkolenia (2,6 mld dolarów) i zastosowania przemysłowe (914 mln dolarów). Wydatki w zakresie zastosowań konsumenckich napędzane będą przez dwa główne zastosowania - gry VR (3,3 mld dolarów) oraz funkcje wizualizacyjne VR (1,4 mld dolarów). Wydatki konsumenckie będą jednak w 2020 r. stanowiły tylko nieco ponad jedną trzecią wszystkich wydatków na AR/VR.

Według prognozy za prawie dwie trzecie wszystkich wydatków na AR/VR odpowiadać będzie sprzęt, a dalej oprogramowanie i usługi. Wydatki na usługi osiągną wysokie wartości CAGR: na integrację systemów - 113,4%, na usługi konsultingowe - 99,9% i na tworzenie aplikacji niestandardowych - 96,1%. Z kolei wydatki na oprogramowanie będą miały CAGR na poziomie 78,2%.

Z dwóch rodzajów sztucznych rzeczywistości początkowo większe będą wydatki na rozwiązania VR niż na AR. Jednak silny wzrost wydatków na sprzęt, oprogramowanie i usługi AR (CAGR 164,9%) spowoduje, że do końca prognozy całkowite wydatki na AR znacznie wyprzedzą wydatki na VR.

W ujęciu geograficznym w 2020 r. w wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość najwięcej inwestować będą Chiny - 5,8 mld dolarów, następnie Stany Zjednoczone - 5,1 mld, Europa Zachodnia - 3,3 mld oraz Japonia - 1,8 mld dolarów.

źródło: DigiTimes