W 2020 r. sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej osiągnie 43 mln sztuk

Według przewidywań ABI Research w latach 2014-2020 największy wzrost sprzedaży wśród gogli rzeczywistości wirtualnej (Virtual Reality) dotyczyć będzie sprzętu stacjonarnego. Roczna stopa wzrostu CAGR osiągnie tu wartość 128%. Jednak najwięcej sprzedawanych będzie urządzeń mobilnych - w 2020 r. nawet 25 mln sztuk. Sprzedaż gogli VR ogółem ma w ciągu najbliższych 5 lat rosnąć średnio o 106% co roku, dochodząc do 43 mln sztuk dostarczanych w roku 2020. Z kolei sprzedaż inteligentnych okularów, umożliwiających poruszanie się w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), osiągnie w tym czasie CAGR 78% i 21 mln sztuk sprzedanych w 2020 r.

Posłuchaj
00:00

Do rywalizacji w zakresie rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz rzeczywistości wirtualnej (VR) przystąpiło kilku dużych graczy, w tym Google, Samsung, Microsoft i Facebook. Urządzenie Hololens Microsoftu będzie prawdopodobnie najlepiej sprzedającym się modelem wśród urządzeń typu AR, natomiast Google Cardboard stanie się pierwszym, niedrogim narzędziem, pozwalającym na doświadczenie rzeczywistości wirtualnej (szacowane dostawy do końca 2015 r. wyniosą około 1,5 mln sztuk), dołączając do Gear VR Samsunga. W początkowej fazie wzrostu wśród gogli o charakterze stacjonarnym dominować będzie Oculus Rift wraz z podobnymi urządzeniami, takimi jak HTC Vive czy Morpheus firmy Sony.

- Sprzedaż projektorów nagłownych (VR Head Mounted Displays), zarówno bazujących na współpracy z telefonami komórkowymi, jak np. Samsung Gear VR i Google Cardboard, jak i pracujących stacjonarnie, takich jak Oculus Rift i Sony Morpheus, będzie napędzana przez udostępnienie urządzeń wyższej klasy oraz rosnącą świadomość i zainteresowanie tą technologią ze strony konsumentów - powiedział Eric Abbruzzese, analityk z ABI.

- Przypadki użycia, które były przypisane do konkretnych typów urządzeń zaczną, wraz z dojrzewaniem rynku, zachodzić niezależne od platformy i treści, i będą stanowić silny czynnik wzrostowy dla obu platform. Widać będzie pożyteczne przykłady zastosowań platform VR w edukacji i w przemyśle, ale jeszcze większy sukces odniosą urządzenia AR, takie jak inteligentne okulary - kontynuował Eric Abbruzzese.

Gogle Oculus VR podłączane do kontrolera stacjonarnego

Mobilne gogle Gear VR

Porównując rynki AR i VR, przypadki użycia występować będą w różnych obszarach, pokrywając się jedynie w niewielkim stopniu. Rzeczywistość wirtualna VR w całości skoncentruje się na rozrywce, z prezentacjami wideo i grami na czele, natomiast rzeczywistość rozszerzona AR będzie rozwijać się w zastosowaniach korporacyjnych, szczególnie w zakresie efektywności i bezpieczeństwa w przemyśle, motoryzacji i logistyce.

źródło: ABI Research

Powiązane treści
HTC obniża o 200 dolarów cenę gogli VR Vive
HTC prezentuje nowości z dziedziny VR
AMD poprawi wirtualną rzeczywistość - przejmuje technologie Nitero
Google Glass szansą na innowacje w przemyśle
Rynek rzeczywistości rozszerzonej osiągnie w 2020 r. wartość 100 mld dolarów
Google z partnerami zainwestował ponad 500 mln dolarów w specjalistę od rozszerzonej rzeczywistości
Facebook kupił Oculusa, producenta okularów wideo z ekranem wirtualnym
Qualcomm otwiera w Wiedniu centrum badań nad rzeczywistością rozszerzoną
Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów
Współdziałanie w ramach VR OpenLab szansą na szybki rozwój VR w chmurze
Współzałożyciel Oculusa opuścił Facebooka
Apple kupuje start-up tworzący soczewki do okularów AR
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Zasilanie
Estońska farma PV w Luuri będzie miała magazyn energii o pojemności ponad 40 MWh
Zasilanie
Stoen zainstalował w Warszawie ponad pół miliona nowych inteligentnych liczników
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Grudzień 2025
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów