Facebook kupił Oculusa, producenta okularów wideo z ekranem wirtualnym

Facebook kupił nową firmę technologiczną Oculus z Kalifornii - producenta urządzeń do wirtualnej rzeczywistości - za 2 mld dolarów. Sztandarowym produktem firmy jest Oculus Rift - zestaw gogli i słuchawek do wirtualnej rzeczywistości zaprojektowany pod kątem gier wideo. Zestaw ma być wprowadzony na rynek pod koniec bieżącego roku. Zdaniem Marka Zuckerberga, tak jak komunikacja mobilna jest platformą dnia dzisiejszego, Oculus to technologia przyszłości, która może zmienić sposób w jaki pracujemy, bawimy się i komunikujemy z innymi.

Posłuchaj
00:00

Facebook poinformował ponadto, że zamierza rozszerzyć wykorzystanie technologii Oculus, aby obejmowała komunikację, media i rozrywkę oraz edukację i inne obszary. Wprowadzenie konkurencyjnego produktu zapowiedziała firma Sony.

źródło: BBC

Powiązane treści
Współzałożyciel Oculusa opuścił Facebooka
Smart glasses jeszcze nie są gotowe do noszenia
HTC obniża o 200 dolarów cenę gogli VR Vive
AMD poprawi wirtualną rzeczywistość - przejmuje technologie Nitero
W 2020 r. sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej osiągnie 43 mln sztuk
Microsoft zaprezentował nową generację Windows
Google przejmuje producenta dronów Titan Aerospace
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
W I kwartale 2025 r. globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła o 18,8% rok do roku
Aktualności
Perforce i Siemens łączą siły: Nowa platforma do projektowania systemów AI i układów scalonych
Aktualności
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Aktualności
Ograniczenia eksportu pierwiastków ziem rzadkich będą problemem
Aktualności
Ensign InfoSecurity nagrodzona za Aletheia – AI do wykrywania deepfake’ów w czasie rzeczywistym
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów