Facebook kupił Oculusa, producenta okularów wideo z ekranem wirtualnym

Facebook kupił nową firmę technologiczną Oculus z Kalifornii - producenta urządzeń do wirtualnej rzeczywistości - za 2 mld dolarów. Sztandarowym produktem firmy jest Oculus Rift - zestaw gogli i słuchawek do wirtualnej rzeczywistości zaprojektowany pod kątem gier wideo. Zestaw ma być wprowadzony na rynek pod koniec bieżącego roku. Zdaniem Marka Zuckerberga, tak jak komunikacja mobilna jest platformą dnia dzisiejszego, Oculus to technologia przyszłości, która może zmienić sposób w jaki pracujemy, bawimy się i komunikujemy z innymi.

Posłuchaj
00:00

Facebook poinformował ponadto, że zamierza rozszerzyć wykorzystanie technologii Oculus, aby obejmowała komunikację, media i rozrywkę oraz edukację i inne obszary. Wprowadzenie konkurencyjnego produktu zapowiedziała firma Sony.

źródło: BBC

Powiązane treści
Współzałożyciel Oculusa opuścił Facebooka
Smart glasses jeszcze nie są gotowe do noszenia
HTC obniża o 200 dolarów cenę gogli VR Vive
AMD poprawi wirtualną rzeczywistość - przejmuje technologie Nitero
W 2020 r. sprzedaż gogli rzeczywistości wirtualnej osiągnie 43 mln sztuk
Microsoft zaprezentował nową generację Windows
Google przejmuje producenta dronów Titan Aerospace
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Lit - perspektywy wydobycia w Europie
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów